1. خانه
  2. اخبار
  3. میشل ستبون: شهرت امروز من به واسطه عکاسی از روزهای انقلاب ایران است

میشل ستبون: شهرت امروز من به واسطه عکاسی از روزهای انقلاب ایران است

میشل ستبون

درجریان حضور یک عکاس فرانسوی در خبرگزاری تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: میشل ستبون عکاس فرانسوی که در سال‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران عکاسی کرده و تصاویری از امام خمینی(ره)هم دارد، روز گذشته مهمان خبرگزاری تسنیم بود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال پیش و در زمان برگزاری جشنواره عکس رژان میشل ستبون به ایران آمده بود. در این سفر فیلمی از خاطرات وی از زمان انقلاب و کتابی نیز از عکس‌هایش برای چاپ آمده شد که امسال هم فیلم و هم کتاب وی آماده شد.

مشل ستبون عکاس ۲۶ ساله فرانسوی به محض ورود امام خمینی (ره) به فرانسه، از جمله اولین عکاسانی بود که موفق به ثبت تصاویری از ایشان شد. از جمله عکس معروفش از امام راحل زیر درخت سیب در باغ نوفل لوشاتو است.

عکس‌هایی که میشل جوان از ایشان تهیه کرده بود، در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شد. روزی که امام خمینی در ۳۱ ژانویه ۱۹۷۹ سوار بر هواپیمای ایرفرانس، پاریس را به مقصد تهران ترک می‌کرد، میشل ستبون نیز در همین هواپیما نشسته بود و تصاویر منحصر به فردی از ایشان در قاب دوربینش ثبت کرد. او از معتمدان انقلاب در آن روز‌ها به شمار می‌رفت.

میشل ستبون شهرت خود را در زمینه عکاسی خبری مدیون ایران می‌داند چرا که تجربه عکاسی او از تحولات انقلاب ایران باعث شد که آثار او در سطح دنیا منتشر شود و از او یک عکاس خبری مشهور و بین المللی بسازد.

ستبون امسال هم به ایران آمده تا علاوه بر حضور در جشنواره عکس رژان از کتاب ۷۹ رونمایی کند. این کتاب مربوط به عکس‌‌های ستبون از دوران انقلاب اسلامی است.

میشل ستبون در روزهای پایانی حضورش در ایران مهمان خبرگزاری تسنیم بود. متن گفت‌وگو با میشل ستبون در روزهای آینده منتشر می‌شود.

در ادامه عکس‌های حضور ستبون در خبرگزاری تسنیم را می‌بینید.

انتهای پیام /

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست