1. خانه
  2. اخبار
  3. نشریات استان زنجان از عکس خبری استقبال نمی کنند

نشریات استان زنجان از عکس خبری استقبال نمی کنند

یک عکاس زنجانی عدم توجه نشریات به بحث عکاسی خبری را در این استان به عنوان یکی از مشکلات مهم و تاثیرگذار برای عکاسان خبری زنجانی عنوان کرد.

سالار نیرهدی که در حال حاضر به عنوان عکاس خبری برای رسانه ها و مطبوعات استان فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان با بیان به اینکه تنها دو عکاس خبری آن هم فقط در مرکز استان فعالیت می کنند، افزود: در حال حاضر تنها دو نفر عکاس خبری در سطح استان فعال هستند که در مقایسه با تعداد مطبوعات و رسانه های استان این آمار مطلوب نیست.

وی ادامه داد: عامل مهم و اساسی در عدم تمایل سایر عکاسان استان زنجان را برای فعالیت در بخش خبری را عدم اهمیت دادن کافی و مطلوب نشریات استان به حرفه عکاسی خبری است و متاسفانه تمایلی برای استفاده از عکس خبری نمی دهند.

نیرهدی با بیان اینکه متاسفانه به لحاظ مالی نیز و مطبوعات استان بودجه و اعتباری به بخش عکس خبری اختصاص نمی دهند، ادامه داد: این عوامل موجب شده عکاسان استان رغبتی برای فعالیت در بخش عکس خبری در مطبوعات از خود نشان ندهند.

این عکاس زنجانی وضعیت عکاسی هنری را در مقایسه با عکاسی خبری در استان زنجان بهتر دانست و با اشاره به تعداد هنرمندان فعال عکاس زنجان در بخش عکس هنری افزود: در استان زنجان عکاسان زیادی در بخش عکس هنری فعال هستند که توانسته اند در جشنواره های مختلف مقامهای خوبی را کسب کنند.

نیرهدی که فعالیت عکاسی خود را در سینمای جوان شروع کرده است، انجمن سینمای جوان را به عنوان مرکزی فعال و تاثیرگذار در زمینه عکاسی در سالهای اخیر  استان زنجان دانست و با بیان اینکه این انجمن در حال حاضر با برگزاری کلاس های آموزشی ، برگزاری مسابقات و کارگاه های عکاسی و همچنین حمایت از عکاسان در برگزاری نمایشگاه  در بالا بردن سطح کمی و کیفی دانش  نسل جدید عکاسان در استان زنجان تلاش می کند، افزود: امیدواریم راه اندازی کانون عکاسان استان زنجان بتواند در جهت تخصصی تر شدن این فعالیت ها گامی مهم بردارد.

وی با تاکید بر اینکه شکل گیری کانون عکاسان گامی مهم در زمینه پیشرفت عکاسان در استان زنجان است، افزود: متاسفانه  اکثر علاقمندان به هنر عکاسی تمایلی به حضور در کلاسهای آموزشی جهت بالا بردن دانش خود را در این زمینه ندارند.

نیرهدی همچنین عدم پشتکار را عاملی مهم در عدم پیشرفت عکاسان زنجانی دانست و افزود: متاسفانه عکاسان تازه کار زنجانی از پشتکار کافی برای فعالیت عکاسی برخوردار نیستند و این امر موجب مدتی در زمینه عکاسی فعالیت می کنند و سپس دنباله عکاسی را نمی گیرند.

وی عدم تمایل برای بالا بردن سطح دانش عکاسی به لحاظ تئوری، عدم داشتن مطالعه در خصوص عکاسی و عدم داشتن فعالیت هدفدار در زمینه عکاسی را از عوامل مهم در زمینه عدم پیشرفت عکاسان تازه کار زنجانی عنوان کرد.

نیرهدی در عین حال با ابزار تاسف از عدم وجود انسجام و همبستگی در بین عکاسان هنری استان زنجان، لزوم ارتباط در بین عاکاسان هنری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: عکاسان هنری زنجان به صورت پراکنده فعالیت می کنند و این امر موجب عدم استفاده آنها از دانش و تجربیات یکدیگر می شود.

نیرهدی فعالیت عکاسان در قالب گروهای کوچک را از مهمترین عوامل در زمینه توسعه و تداوم فعالیت عکاسان در استان زنجان دانست و گفت: تجربه ثابت کرده است عکاسانی که به صورت گروهی فعالیت موفق تر از عکاسانی هستند که به صورت انفرادی کار می کنند و این امر لزوم توسعه فعالیت های گروهی عکاسان را مورد تاکید قرار می دهد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست