1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «بیایید با یکدیگر زندگی کنیم»در آلبانی برگزار شد

نمایشگاه عکس «بیایید با یکدیگر زندگی کنیم»در آلبانی برگزار شد

نمایشگاه عکس «بیایید با یکدیگر زندگی کنیم» در گالری هنر تیرانای آلبانی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه در واقع برآیند پروژه‌ای است با همین نام که از سوی این شورا با هدف گردهم آوردن گروه‌های مختلف قومی، دینی و فرهنگی در اروپا و مشارکت آنها در موضوع جهانی گفتگوی بین فرهنگی ترتیب داده شده بود.
موضوع اصلی این پروژه در واقع متوجه گروه‌های مختلف از اقوام و ادیان مختلف در اروپا است که در کشورهای مختلف این قاره با یکدیگر زندگی می‌کنند.
مشابه این نمایشگاه که در آلبانی برگزار گردید، در ۲۷ کشور دیگر جهان در حال برپایی یا آماده‌سازی است.
مشارکت کنندگان در این پروژه با شورای فرهنگی بریتانیا جوانانی از این کشورها هستند که موضوعات مختلف و مرتبط با زندگی افرادی با ارزش‌ها و تفاوت‌های قومی و نژادی را از دریچه دوربین یا بصورت مستند تصویربرداری کرده‌اند یا خود خلق نموده‌اند و تصویر گرفته‌اند.
در این پروژه خصوصا بر روی شهرهایی با درصد مهاجرپذیری بالا و مشکلات و نحوه تعامل این مهاجران با جامعه جدید و تاثیر آنها بر آن جامعه و در کنار آن جاذبه‌ها و دافعه‌های بوجود آمده در تصاویر تاکید شده است.
تعامل مسالمت آمیز بین افراد با ادیان مختلف و نیز اقلیت‌های قومی در میان یک جامعه بزرگتر و نیز در درون یک کشور با یکدیگر از دیگر موضوعات قابل ملاحظه در این نمایشگاه عکس بود.
در خصوص موضوعات این نمایشگاه در کشور آلبانی وجود اقلیت‌های قومی مانند کولی‌ها و زندگی روزانه آنها، یونانی‌های آلبانیایی تبار، پیروان ادیان اسلام و مسیحیت و روابط ایشان، حضور برخی مهاجران خارجی بواسطه رخدادهای تاریخی و سیاسی در این کشور مانند حضور جامعه چینی‌ها، نسبت بالای جمعیت جوان، درصد بالای مهاجرت از روستاها و شهرهای مختلف به پایتخت یعنی تیرانا، مسائل قومی و نژادی در جنوب آلبانی و مرز با یونان و شهرهای مرزی، زندگی شهری استوار بر زیرساختارهای ضعیف و نیز زندگی روزانه بسیاری از مردم عادی در کوچه و خیابان از مهمترین دستاویزهای عکاسی برای این نمایشگاه و در راستای پروژه مذکور بوده است.
تصاویر این نمایشگاه از یکسوی بیانگر آن چیزی است که بخشی از آن در جامعه امروز آلبانی در حال انجام است و بخشی نیز هنجارفرستی و ارزش‌های جدیدی است که مورد تبلیغ و گسترش درجامعه است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست