1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس از دماوند تا کویر اثر یک عکاس سوئدی در قم برپا شد

نمایشگاه عکس از دماوند تا کویر اثر یک عکاس سوئدی در قم برپا شد

قم- نمایشگاه عکس از دماوند تا کویر برگرفته آثار سون هدین هنرمند وعکاس سوئدی عصر دوشنبه در تالار مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برپا شد.

در این نمایشگاه ‪۴۵‬تابلو عکس از از این عکاس سوئدی که صد سال پیش (بین سالهای ‪۱۲۶۵‬تا‪۱۲۸۶‬هجری شمسی )از حاشیه کویر و بخش مرکزی ایران مانند شهرهای بسطام ، سمنان ، تهران ، قم ، کرمان ، بم ، مرکزی و یزد عکاسی کرده است در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است .

این هنرمند و عکاس در آثار هنری خود معماری ،آداب و رسوم ایرانی ،مردم شناسی و تاریخ نگاری ایرانی را به خوبی به تصویر کشیده است .

مسوول برگزاری این نمایشگاه گفت : این آثار مربوط به ‪۱۲۰‬سال پیش است که عکاس سوئدی با مسافرت به شهرهای مختلف ایران خصوصا در حاشیه کویر آنها را تهیه کرد.

ابراهیم سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش عکسهای تاریخی ایران زمین برای آشنایی نسل جوان و ارتقای دانش هنرهای تجسمی میان جوانان ذکر کرد.

وی اظهار داشت : برگزاری این نمایشگاهها بستر مناسبی برای احیای تمدن ایرانی و تشویق هنرمندان برای حرکت در مسیر هنر عکاسی است .

در این نمایشگاه که با همکاری سفارت سوئد در ایران،فرهنگسرای نیاوران و دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد‪۹‬تابلوی نقشه ایران به همراه نقشه مسیر عکاسی سون هدین نیز به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از دهم تا ‪۲۵‬تیرماه برپاست .ک /‪۲‬

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست