1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « تجسم نام علی(ع) در… » در نگارخانه برج میلاد

نمایشگاه « تجسم نام علی(ع) در… » در نگارخانه برج میلاد

سی و سومین نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی " سعید محمودی ازناوه " با عنوان " تجسم نام علی(ع) در معماری ایران " همزمان با عید غدیر در دو طبقه، نگارخانه هنر برج میلاد تهران و سکوی دید بسته، در حال نمایش است.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این دومین مجموعه از عکس های سعید محمودی ازناوه است که در پی کنکاشی بیست ساله برای شناسایی و معرفی هنر هنرمندان و معماران ایرانی، در تجلی نام علی(ع) در معماری ایران به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه « تجسم نام علی(ع) در... » در نگارخانه برج میلاد

" سعید محمودی ازناوه " در این نمایشگاه با حمایت و همت مدیریت شرکت برج میلاد تهران، تعداد ۵۲ قطعه عکس رنگی در اندازه های: ۶۰ در ۶۰ و ۶۰ در ۹۰ را در قالبی حرفه ای (پاسپارتو، قاب نفیس، شیشه ضدانعکاس) ارایه کرده است.
عکاس در قاب ابتدای این نمایشگاه آورده است: معماری هر ملتی مبین فرهنگ و هنر آن ملت است و معماری عبادی اقوام نیز برگرفته از باورها و اندیشه های دینی و مذهبی آنان است.
ریشه ادیان ایرانی در تمامی ادوار عمیق و تاثیرآن مستمر بوده است. در معماری ایرانی تعالی انسان و نگاه به منشا هستی، در تمامی عناصر و تزئینات وابسته به معماری اصلی انکار ناپذیر است.
مسلمانان ایرانی خصوصا شیعیان، در بیش از یکهزار سال گذشته به شیوه های بی شمار ارادت و دل دادگی خود را به خاندان عصمت و نبوت، به خصوص حضرت علی(ع) جلوه گر ساخته اند. بخش عمده ای از معماری تزئینات وابسته به معماری ایران منقش به آثار این هنرمندان و شیفتگان، با نام علی(ع) است.

"
سعید محمودی ازناوه " متولد دی ماه سال ۱۳۴۶ تهران و عکاسی را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است.
ایشان دارنده دریافت مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در حال حاضر ریاست انجمن عکاسان میراث را عهده دار می باشد
علاقه مندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۸ آذرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه برج میلاد در تهران، بزرگراه شهید همت، تقاطع بزرگراه شیخ فضل ا.. نوری واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست