1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « زن در خانه » در نگارخانه لاله+تمدیدشد

نمایشگاه « زن در خانه » در نگارخانه لاله+تمدیدشد

نمایشگاهی از آثار عکاسی زهرا علامی با عنوان " زن در خانه " از عصر روز سه شنبه ۳۱ مردادماه جاری در نگارخانه لاله تهران گشایش می یابد.
خانم علامی در این نمایشگاه تعداد ۴۸ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر را با نگاهی واقع گرایانه به نقش و شخصیت حضور زن در فضای داخلی خانه به ثبت رسانده و ارایه کرده است.

نمایشگاه « زن در خانه » در نگارخانه لاله

این نخستین نمایشگاه انفرادی از این بانوی عکاس می باشد که در قالب نگاهی جامعه شناسانه و ثبتی مستندگرا در یک محیط عمومی ارایه شده است.

عکاس در گفتگو با واحد خبر " پایگاه عکس چیلیک " پیرامون موضوع و عنوان سایر مسائل مربوط به نمایشگاه اظهار داشت:
نگاه من صرفا! به زندگی خانم ها نیست.
من نه تنها سعی در نمایش حریم خلوت نقش زن در خانه با دید عکاسی ام نداشته ام بلکه خواستم آنها خودشان در تصاویر به همان شکلی که اراده و تمایل دارند مطرح شوند تا همانگونه هم برای بیننده تعریف شوند.
در مجموعه عکس های نمایشگاه " زن در خانه " از اقشار مختلفی از خانم ها عکاسی شده ولی هیچگونه طبقه بندی اقتصادی ویژه ای در عکس ها انجام نشده است.
سعی کردم خانم ها به همان شکل روزمره و صورت دلخواه، آنچنان که مورد نظر هر موضوع عکس بوده است فارغ از آنچه کادر و ذوق و درونیات بنده خواسته و اراده اش را داشته، عکاسی و ارایه شوند.
کار بر روی این موضوع را از سال ۱۳۸۶ آغاز کردم و به دلیل عدم فراگیری و انطباق های فنی با موقعیت و موضوع کار، تمامی عکس های این نمایشگاه با دوربین آنالوگ عکاسی و در نهایت این نگاتیو ها بودند که موضوع عکس را مطابق با آنچه موضوع می طلبیده است، در معرض نمایش و برون آوری قرار داده اند.
موضوع نمایشگاه در عین برخوردهای ویژه ای را که جامعه برمی تابد، مشکلات دیگری هم داشت که با وجود همه این فراز و نشیب ها مجموعه عکس های نمایشگاه امروز خود گویای تمام دغدغه های موضوع " زن در خانه " شده اند.

زهرا علامی متولد آذرماه سال ۱۳۴۲ از تهران و دانش آموخته رشته ی کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران می باشند.
علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۹ شهریورماه سال جاری همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.
———————————————————————————————————————————————————–
این نمایشگاه با توجه به هماهنگی های انجام گرفته تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه تمدید شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست