1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « پل راه آهن ورسک » در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه « پل راه آهن ورسک » در موزه عکسخانه شهر

یکصدوهفتادوچهارمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر با عنوان: " پل راه آهن ورسک " از عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه جاری  با نمایش عکس هایی از روند ساخت پل ورسک گشایش می یابد.

نمایشگاه « پل راه آهن ورسک » در موزه عکسخانه شهر

در این نمایشگاه که پژوهش تصویری پیمان صدفی است، ۳۸ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
ورسک یکی از راهبردی ترین پل های راه آهن ایران است که عملیات ساخت آن توسط شرکت ایتالیایی پیزاگالی و تحت نظارت شرکت کامپاکس در نوامیر سال ۱۹۳۴ (آبان ۱۳۱۳) آغاز و در سپتامبر ۱۹۳۶ (شهریور ۱۳۱۵) به پایان رسید.
هانس ناتر (۱۹۵۴ – ۱۸۵۶) نابغه ریاضی و پل سازی، فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک زوریخ (سوییس)که طراحی و انجام محاسبات پل های راه آهن سراسر ایران و نیز پل ورسک توسط گروهی از مهندسین تحت نظارت او انجام شد.
لادیسلاوس فون رابسویچ (معروف به مهندس ورسک ۱۹۷۵ – ۱۸۹۳) اهل اتریش و ناظر بر عملیات احداث پل ورسک که به همراه خانواده اش در خانه ای واقع در دره ورسک و نزدیک به پل اقامت داشت. وی بعد ها تحصیلات خود را تا دکترای مکانیک سنگ ادامه داد. او مسئولیت احداث تونل های مسیر راه آهن را نیز به عهده داشت. رابسویچ از بنیان گذاران روش تونل زنی جدید اتریشی (NATM) بود."

علاقه مندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۳ مردادماه سال جاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ (به جز جمعه ها و روزهای تعطیل) از عکس های به نمایش گذاشته شده در این موزه دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، جنب بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست