1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « ورسک به روایت تصویر » در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه « ورسک به روایت تصویر » در موزه عکسخانه شهر

یکصدو چهل و پنجمین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر از ۲۴ آبان ماه جاری به نمایش عکس های پژوهش شده توسط پیمان صدفی با عنوان ” ورسک به روایت تصویر ” اختصاص یافته است.

صدفی در این نمایشگاه تعداد ۳۸ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر را با موضوع تاریخچه طراحی و ساخت پل تاریخی ورسک نمایش داده است.

نمایشگاه « ورسک به روایت تصویر » در موزه عکسخانه شهر

ورسک یکی از راهبردی ترین پل های راه آهن ایران است که عملیات ساخت آن توسط شرکت ایتالیایی (پیزاگالی) و تحت نظارت شرکت کامپساکس در نوامبر ۱۹۳۴ (آبان ۱۳۱۳) آغاز و در سپتامبر ۱۹۳۶ (شهریور ۱۳۱۵) به اتمام رسید.
دهانه پل ورسک حدود ۶۰ متر و ارتفاع آن از کف دره ۱۲۰ متر است و برای ساخت این پل دو میلیون و شششصد هزار ریال هزینه شده است.

هانس ناتر(۱۸۵۶-۱۹۵۴) نابغه ریاضی و پلسازی است که دانش آموخته دانشگاه پلی تکنیک زوریخ از کشور سوئیس است و مسئولیت طراحی و انجام محاسبه های پل های راه آهن سراسری ایران از جمله پل ورسک، توسط گروهی از مهندسان تحت نظارت او انجام شده است.

لادیسلاوس فون رابسویچ معروف به مهندس ورسک (۱۸۹۳-۱۹۷۵) اهل اتریش و ناظر بر عملیات احداث پل ورسک که به همراه خانواده اش درخانه ای واقع در دره ورسک و نزدیک به پل اقامت داشت و بعدها تحصیلات تکمیلی خود را تا مقطع دکترای مکانیک سنگ ادامه داد. او مسئولیت احداث تونلهای مسیر راه آهن را نیز بر عهده داشته است. رابسویچ از بنیان گذاران روش تونلزنی جدید اتریشی(NATM)بود.

علاقمندان می توانند تا روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۳۸۹ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و جمعه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از این نمایشگاه دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست