1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «روایت انقلاب» عکاسان در موزه عکسخانه شهر

«روایت انقلاب» عکاسان در موزه عکسخانه شهر

«روایت انقلاب» از منظر تصاویر در موزه عکسخانه شهر
موزه عکسخانه شهر به مناسبت چهل‌وچهارمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس «روایت انقلاب» را برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک این نمایشگاه شامل ۱۵ قطعه عکس ۱۰۰ در ۷۰ از حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی و تجمعات مردمی در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.


در بخشی از متن بیانیه و قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: «ما فراموش می‌کنیم، حافظه‌ی جمعی دیر و حافظه‌ی فردی زود. هر فرهنگی برای نگه‌داشتِ ایده‌ها، ارزش‌ها و هنجارهایِ بنیانیِ خود از مکانیسم‌های متفاوتی بهره می‌برد. تمام مراسم، اعیاد، جشن‌ها، مناسک برای به یاد آوردن و فراموش نکردن است. انقلاب اسلامی واقعه‌ی تکین حافظه‌ی جمعی انسان ایرانی در تاریخ معاصر است. بخشی از این حافظه‌ی جمعی، تصاویری است که عکاسان آن را ثبت کرده‌اند. ….. رویداد انقلاب از تار و پود این لحظه‌ها، متنِ تصویری خاطره‌ی انقلاب را در تک‌تک عکس‌ها تکرار می‌کند و این چرخه تکرار حافظه‌ی جمعی را از فراموشی نجات می‌دهد.
(اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه به محض دریافت، اعلام خواهد شد)
برای به یادآوردن و نجات از سلطه‌ی فراموشی در این نمایشگاه ۱۵ لحظه از انقلاب که تعدادی از عکاسان برای نبرد با فراموشی، حقیقتِ انقلاب را از طریق دوربین بر نگاتیوها ثبت کرده‌اند، به تماشا گذاشته‌ایم تا یادآوری حقیقتِ انقلاب را بر سطرهای حافظه‌ی‌ جمعی ثبت کند.»

نمایشگاه عکس «روایت انقلاب» عصر روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۷ آغاز به کار می‌کند و تا پایان روز ۳۰ بهمن ماه جاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای علاقمندان به عکس های تاریخی است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان برگزیده سومین رویداد ملی آوای گاز خلیج فارس معرفی شدند
پسین
کتاب عکس «سایه های سکوت» بسیم قومورلو منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست