1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس‌ «روزهای انقلاب» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌ «روزهای انقلاب» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس «روزهای انقلاب» از عصر روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل گالری موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این نمایشگاه عکس با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت دهه فجر و گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که شامل ۲۰ قطعه عکس از رویدادهای ماه‌های منتهی به بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ و همچنین حضور پر رنگ مردم در روزهای انقلاب۵۷ می‌باشد.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: «انقلاب ایران یکی از رخدادهای منحصر به فرد و تکرارنشدنی تاریخ جهان در قرب بیستم بود. اتفاقی که بسیاری از اندیشمندان و متفکران جهان را متاثر کرد. آنهایی که باور نداشتند دیگر در جهان انقلابی رخ دهد، به چشم خود توان، اراده و حضور مردم را دیدند. نیرویی که با یکی شدن انبوه مردم و رهبری امام خمینی(ره) آزاد شد، به سیلی عظیم تبدیل شد و در نهایت به نتیجه رسید. مردم ایران امر ناممکن را تحقق بخشیدند پس انقلاب ۵۷ دو رکن اساسی داشت؛ رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم.
این نمایشگاه با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در موزه عکسخانه شهر دایر شده است هم به این معنا که مروری بر یکی از پر شکوه ترین لحظات تاریخ معاصر ایران باشد و هم اینکه بتوانیم تصویری از دو رکن اصلی پیروزی انقلاب را به نمایش بگذاریم»
این عکس‌ها توسط عکاسانی چون: کاوه گلستان، عبدالحسین پرتوی، مهدی رضوان، محمد صیاد، حسین اسماعیلی، عبدالعظیم میرهاشمی، صادق ثمودی، قربان خلیلی، مهدی میرزایی و یداله وزیری ثبت شده‌اند.

علاقه‌مندان برای دیدار از عکس‌های ارایه شده در این نمایشگاه گروهی می‌توانند تا روز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مجموعه درس گفتارهای عکاسان پیرامون عکاسی معاصر ایران
پسین
کتاب دو جلدی «خانه کشتی» چاپ و منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست