1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عابدین مهدوی در کافه تلخ

نمایشگاه عابدین مهدوی در کافه تلخ

نمایشگاهی از آثار عکاسی عابدین مهدوی با موضوع زمین لرزه کشور هائیتی از عصر روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه همزمان با لحظه وقوع این زمین لرزه، در محل کافه تلخ گشایش می یابد.

عکاس، عنوان " هائیتی، زنده است " را برای مجموعه عکس های این نمایشگاه انتخاب نموده و زمان افتتاح این نمایشگاه را همزمان با زمان وقوع زمین لرزه مذکور در ساعت ۱۶:۵۳ دقیقه قرار داده است.

نمایشگاه عابدین مهدوی در کافه تلخ

عابدین مهدوی در این نمایشگاه تعداد ۱۵ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و دو قطعه عکس را در عرض یکصد سانتیمتر به نمایش درآورده است.

در بخشی از قاب اول نمایشگاه این عکاس آمده است:
شاید خیلی دیر اتفاق بیافته، آنقدر که هنوز هم بعد از گذشت یک سال از بزرگترین فاجعه تلخ این صد سال و چشیدن آن همه تلخی در کنار آن انسانها، برای خودم هم سنگینه و غیر قابل هضم و تا ابد برایم خواهد ماند.
انسانهای هائیتی ساده و بی آلایش بودند و در یک کلام عالی. مثل همه شماهائی که اینجائید و اومدید تا این تلخی ها و شیرینی ها رو توی چهار تا کادر ساده یک شاگرد کوچک در هنر عکاسی مستند، ببینید.
همه ما از معنای تلخی به زیباترین معنای شیرینی دست پیدا می کنیم، از تلخی مرگ به شیرینی زندگی، از تلخی نا امیدی به شیرینی امید، از تلخی امروز به شیرینی فردا، از تلخی ماندن به شیرینی رفتن، از تلخی از دست دادن پدر و مادر به شیرینی به دست آوردن فرزند، از تلخی جدایی تا شیرینی رسیدن و از تلخی عشق تا شیرینی عشق.

عابدین مهدوی متولد ۱۳۶۰ تهران و دانش آموخته کارشناسی کارگردانی سینما است و تاکنون نمایشگاه هایی با عناوین: کودکان جنگ زده افغانستان، کودکان مقدس، کودک جنگ، نسل درد، فرزندان بولیوار، سیل پاکستان و… برگزار کرده و نمایشگاه حاضر نهمین نمایشگاه انفرادی این عکاس به شمار می رود.
علاقمندان می توانند تا روز سه شنبه ۲۸ دی ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از مجموعه عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
کافه تلخ در تهران، خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه کالج، نبش بن بست حیات، شماره ۴۱۷ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست