1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس اسحاق آقایی در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس اسحاق آقایی در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس اسحاق آقایی با عنوان «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» از روز جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۵۰ قطعه عکس با موضوع مادر در اندازه های: ۳۰در۴۵ سانتیمتر و ۱۶در۲۱ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.
 
پوستر نمایشگاه عکس اسحاق آقایی در خانه هنرمندان

 

در متن قاب نخست نمایشگاه عکس اسحاق آقایی عکاس نمایشگاه آمده است:
نقش زنان در زندگی عشایری و روستایی تنها به فعالیت‌هایی همچون خانه‌داری، تربیت فرزندان، پخت و پز و … خلاصه نمی‌شود. آنها دوشادوش مردان در فعالیت‌های روزمره کشاورزی و دامداری نیز حضوری فعال دارند. از طرفی در سال‌های اخیر عوامل طبیعی و غیرطبیعی همچون خشکسالی‌های پی در پی، سیلاب‌های سهمگین، نبود بازار فروش و کاهش تقاضا برای محصولات کشاورزی و دامی، معیشت خانواده‌های عشایری و روستایی را با مشکل مواجه کرده است و مردان مجبورند برای تامین نیازهای اولیه خانواده در فصولی از سال به مشاغل کاذب در شهرهای اطراف روی آورند. در نبود مردان، این زنان هستند که همه بار زندگی را به دوش می‌کشند و همه امور را بر عهده دارند.
من «اسحاق آقایی» که خود روستا زاده‌ام و این زندگی پر مشقت را تجربه کرده‌ام، سالهاست با دوربینم رنج و ایثار مادران ایلیاتی در روستاها و عشایر «کهگیلویه و بویراحمد» را ثبت و ضبط می‌کنم. این نمایشگاه را با تمام وجودم به «مادرم» تقدیم می‌کنم که در این سالها برای من، هم مادری کرد و هم پدری و در مقابل عظمتش سر تعظیم فرود می‌آورم.

نمایشگاه عکس «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» اسحاق آقایی ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۱ مهر ماه جاری در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان رو ۸ آبان ماه همه روزه _به جز شنبه ها_ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
خانه ی هنرمندان شنبه ها تعطیل است.

گالری تابستان در تهران، خیابان طالقانی، خیاببان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران واقع شده است.
منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر شد
پسین
نمایشگاه عکس ئاو ژاله بهرامی در خانه هنرمندان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست