1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس “ایران خیال انگیز” در بام ایران افتتاح شد

نمایشگاه عکس “ایران خیال انگیز” در بام ایران افتتاح شد


شهرکرد – خبرگزاری مهر: نمایشگاه عکس "ایران خیال انگیز" در نگارخانه شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول بنیاد ایران شناسی استان چهار محال و بختیاری ظهرشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه عکس ابنیه تاریخی ایران در شهرکرد اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از سلسله نمایشگاه های بنیاد ایران شناسی است که در سراسر کشور برپا می شود.

عباس قنبری عدیوی افزود: در این نمایشگاه 110 قطعه عکس بناهای تاریخی، طبیعت زیبا، گونه های مختلف گیاهی و جانوری و تنوع اجتماعی جامعه ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است.
 
وی با اشاره به اینکه تنوع اجتماعی، انسانی، قومی و نژادی مردم ایران زمین حرف های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: عکس تکرار ناپذیرترین خاطره های انسانی است و به راحتی می تواند ارزش و اعتبار فرهنگی یک قوم را به معرض نمایش بگذارد.
 
قنبری اظهار داشت: این نمایشگاه شامل عکسهایی از بناهای مذهبی، امامزادگان، گنبدهای تاریخی، خانه های تاریخی دارای ارزش مذهبی و تاریخی، نمونه آثار ایران باستان در حوزه سازه ای، نقش نگاری و ساختمانهاست.
 
رئیس بنیاد ایران شناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مجموعه نمایشگاهی سراسری، عکسی از جاذبه ها و بناهای تاریخی بی نظیر چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: هنرمندان رشته عکاسی ما باید تمام تلاش خود را برای تهیه عکسهای هنرمندانه از این بناها و زیبایی های طبیعی و خدادادی استان به کار گرفته تا بتوان آن را در قالب یک نمایشگاه تخصصی و جداگانه عرضه کرد.
 
این نمایشگاه تا ۲۵ مردادماه سال جاری در نگارخانه شهیدشهرانی برای بازیدید علاقه مندان دایر است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست