1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «به سیاهی ذغال …» در قم

نمایشگاه عکس «به سیاهی ذغال …» در قم

نمایشگاه عکس از آثار امیرمسعود عربشاهی با عنوان «به سیاهی ذغال به سفیدی دود/Black as Coal White as Smoke» از عصر روز جمعه ۴ اسفند ماه جاری در گالری سرو شهر قم برپا می شود.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۳۰ فریم عکس سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از موضوع مستند زندگی اتباع کشور افغانستان که در طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ عکاسی شده اند، به نمایش گذاشته می شوند.

پوستر نمایشگاه عکس «به سیاهی ذغال به سفیدی دود» امیرمسعمود عربشاهی در قم
در متن قاب نخست نمایشگاه عکس «به سیاهی زغال به سفیدی دود» به قلم عکاس آمده است:
«کار در کوره های ‎زغال یکی از مشاغل سخت در ایران می‌باشد که معمولا توسط اتباع کشور افغانستان انجام می‌شود، مخصوصا آن دسته‌ای از اتباع که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.
نداشتن گذرنامه و ویزا، پایین بودن دستمزد مشاغل دیگر، بالا بودن هزینه های زندگی روزمره و … باعث شده تا این دسته از اتباع حاضر به انجام این حرفه شوند.
‎کار در داخل و اطراف چاه های زغال مشکلات زیادی برای سلامتی این افراد ایجاد میکند،مخصوصا برای دستگاه تنفسی آنها را.از این رو مدت زمان زیادی قادر به انجام این کار نیستند و عموما قشر جوان و نوجوان در این حرفه فعالیت می کنند.
‎این افراد تمام تلاش خود را می کنند تا برای خانواده خود شرایط زندگی مناسبی فراهم کنند.
‎فریم های این مجموعه در اطراف روستای صرم از توابع شهرستان کهک و شهر قم در طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ جمع آوری شده است».

امیرمسعود عربشاهی متولد امرداد ماه سال ۱۳۶۴ و دانش آموخته کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه قم است و پس از برگزاری نمایشگاه عکس «صدمیلی متری» در سال ۱۳۹۸، با نمایشگاه حاضر دومین تجربه نمایشگاه انفرادی از عکس و آثار خود را تجربه می کند.
نمایشگاه عکس «به سیاهی زغال به سفیدی دود» ساعت ۱۸ روز جمعه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل نگارخانه سرو شهر قم گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۳ از عکس های ارایه شده امیرمسعود عربشاهی در گالری سرو دیدن کنند.
گالری سرو در شهر قم، میدان شهید دستغیب واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «اسفندانه آثار هنری»
پسین
نمایشگاه عکس «سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی» در بوستان ملت رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست