1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «تنوع زیستی» در دانشگاه یزد

نمایشگاه عکس «تنوع زیستی» در دانشگاه یزد

نمایشگاه عکس «تنوع زیستی» محمدرضا صالحی در نگارخانه دانشگاه یزد در حال برگزاری است.
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۵۰ قطعه عکس در اندازه ۵۰ در ۷۰س.م از آثار محمدرضا صالحی عکاس محیط زیست و علاقمند به طبیعت در نگارخانه کتابخانه مرکزی دانشگاه اشکذر یزد به نمایش گذاشته شده است.

در بخشی از ثاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: با هدف شناخت و معرفی گونه های گیاهی و جانوری استان یزد و به همت گروه زیست شناسی و انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر ، نمایشگاه عکس تنوع زیستی برگزار می شود.

دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، محمدعلی شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با حضور در این نمایشگاه از عکس های این عکاس طبیعت دیدار و پیرامون اهمیت به این شاخه از عکاسی نکاتی را بیان کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در باب ضرورت توجه و لزوم نمایش این قدرت طبیعی و ملی به مخاطب علاقمند اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون و ۷۵۰ هزار گونه زیستی شناسایی و نامگذاری شده و تخمین زده می شود حدود ۱۰ میلیون موجود زنده وجود داشته باشد که باید شناسایی و معرفی شوند و وضعیت فعلی حیات در کره زمین نتیجه ۳ میلیارد سال فرآیند تکاملی است.
دکتر محمود دهقانی اشکذری افزود: ما الان باید این گونه ها را حفظ کنیم و یکی از راه های حفظ آن، برگزاری نمایشگاه های مختلف و معرفی حیات وحش و تنوع زیستی به دیگران است و با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر قطب زیست شناسی استان یزد است یکی از رسالت هایش شناساندن حیات وحش و تنوع زیستی بوده و هست و با برگزاری این نمایشگاه در همین راستا قصد داریم تا آنرا به نسل جوان و افراد مختلف معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز پس از افتتاح و بازدید از این نمایشگاه گفت: یکی از افتخارات و رسالت های جدی دانشگاه این است که در نسل پنجم دانشگاه ها می گویند که با جامعه و صنعت و بازار ارتباط بگیرند و به نظرم ارتباط با جامعه مهم تر است تا نسل ما با فضای واقعی دانشگاه آثاری از خودش را به جامعه و مردم منتقل کند و در کنار آن ظرفیت کارهای تربیتی و خداشناسی و فرهنگی دارد مانند این فضا که طبیعتاً خیلی ظرفیت دارد.
دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری با عرض تشکر و تبریک به عوامل جمع آوری این مجموعه آثار و انتشار آن ها گفت: بالاخره رسالت عکاس و هنرمند این است که آثارش را منتشر کند. وی خواستار برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد شد و افزود: با برگزاری این نمایشگاه ها، جوانان با فضاها و ظرفیت ها و پتانسیل های شهر یزد آشنا شده و حتی در حوزه رشته های دانشگاهی مرتبط نیز باعث جذب دانشجو می شود چرا که دیدن فضای واقعی برای دانشجو در این راستا جذاب است.
گفتنی است آثار به نمایش گذاشته شده ترکیبی از انواع گونه های گیاهی و جانوری بوده که عکاس طی سالهای اخیر به تحقیق، پژوهش، ثبت و مستندسازی آنها اقدام کرده است.
محمدرضا صالحی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی ژنتیک واحد اشکذر و نیز از همیاران سازمان محیط زیست است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اسامی عکاسان راه یافته به جشنواره ملی عکس خانه
پسین
فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست