1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» در گالری شیدایی

نمایشگاه عکس «خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» در گالری شیدایی

نمایشگاه عکس نرگس رنجبر با عنوان: «خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» در محل گالری شیدایی در حال برگزاری است.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در نخستین نمایشگاه انفرادی عکس نرگس رنجبر تعداد ۳۶ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه های: ۱۰ در ۱۵سانتیمتر و ۲۰ در ۳۰ و ۳۰ در ۴۰ س.م با نگاهی غیرمستند به موضوعی چون خانه به نمایش گذاشته شده است.

پوستر نمایشگاه عکس «خانه، خیلی دورخیلی نزدیک» در گالری شیدایی
در متن استیتمنت/ قاب نخست این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است:
«خانه را یک اتاق انتظار می دانستم، جایی که باید می‌بودم تا بتوانم به جای دیگری بروم. بعد رفتم و دلم برایش تنگ شد/ راینر استافر

درتجربه‌ی اندک زیستی من خانه همیشه برای من مکانی بوده که نقش امنیت را گاه! به خوبی بازی می‌کند. خانه آنجایی است که می‌توان به آن بارها و بارها برگشت و زندگی را از سر گرفت. در سال های گذشته که سفر کردم فهمیدم گاه‌ این مفاهیمی که به خانه نسبت داده‌ام می‌تواند رنگ و بوی دیگری بگیرد. می‌تواند اهرم فشاری باشد برای اینکه فرد دلتنگ آن نباشد و امنیت را درش جستجو نکند. آن پیر دختری افتادم در روستایی دور افتاده، خانه برایش جایی بود که در خاک آن آرزوهایش را دفن کرده بود و یا آن پیرمردی که در کلبه‌ی خود مرگ عزیزترین هایش را دیده بود. تصویرهایی که از خانه ها ثبت کردم نگاه دوباره‌ی من به خانه هاست، مکان‌هایی شگفت که دیگر آن مفهوم کلی امنیت را بدرستی بازی نمی‌کنند و انتظار هیچ آدمی را به درون خود نمی‌کشند».

همچنین لازم به تاکید است که نمایشگاه حاضر عصر روز جمعه ۱۷ شهریور ماه با حضور علی یحیایی و امین حامی خواه به عنوان منتقد با دبیری امید رنجبر مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

نرگس رنجبر متولد پاییز سال ۱۳۷۰ و دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی می باشد و با این نمایشگاه عکس نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی را برای سابقه هنری خود رقم زده است.
نمایشگاه عکس «خانه، خیلی دورخیلی نزدیک» تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه جاری همه روزه از یکشنبه ها تا پنجشنبه ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای حضور علاقمندان به دیدار از عکس های به نمایش گذاشته شده در گالری شیدایی است.
 گالری شیدایی روزهای شنبه تعطیل است.
 
 گالری شیدایی در تهران، ضلع شمالی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، نبش میدان بهارشیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
حمید سبحانی: ثبت عکس عاشورایی کار آسانی نیست
پسین
عکاسان برگزیده سوگواره ملی هنری عاشورا معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست