1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان برگزیده سوگواره ملی هنری عاشورا معرفی شدند

عکاسان برگزیده سوگواره ملی هنری عاشورا معرفی شدند

با برگزاری آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، عکاسان برگزیده این سوگواره معرفی شدند.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک عصر روز گذشته _یکشنبه ۱۹ شهریور ماه جاری_ مراسم اختتامیه سوگواره ملی هنری عاشورا برگزار شد و عکاسان برگزیده هیات داوران متشکل از: محسن کابلی، احسان کمالی، سعید فرجی، عباس میرهاشمی و حمید سبحانی در هر دو بخش تک عکس و مجموعه عکس معرفی و تقدیر شدند.

اختتامیه سوگواره ملی هنری عاشورا /بجنورد
در بخش مجموعه عکس «مریم آل مومن دهکردی» از شهرکرد، «ساسان جواد نیا» از «گیلان»، «پرویز گلی زاده» از تبریز و «مرتضی امین الرعایایی» از خراسان رضوی رتبه های نخست تا چهارم این سوگواره را با ارزیابی و عنایت هیات داوران کسب کردند.
همچنین در بخش تک عکس «علی اصغر فیض الهی»، از کردستان، «امیرمهدی اسدی»، «پویا بیات» و «عرفان کوچاری» به ترتیب حائز رتبه های نخست تا چهارم این سوگواره عکس عاشورایی شدند.

اختتامیه سوگواره ملی هنری عاشورا /بجنورد

پیمان حمیدی پور دبیر بخش عکس این سوگواره در گفت وگو با اتاق خبر دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک اظهار کرد: فرّار بودن ذاتی هنر و تنوعی که در تمام کلمات و معانی هنری در طول تاریخ هنر وجود داشته، نمی‌گذارد تا برای کار هنری و آثار ناشی از آن هدف، مفهوم و یا هرگونه پیام ویژه ای را متصوّر باشیم؛ اما این کثرت و سرگشتگی معنایی، مسلما! مانع از این نمی شود تا گه‌گاه! به دور هم جمع آییم و در زمان هایی خاص، موضوعاتی مهم و اساسی را بیاندیشیم، دریابیم، نشان دهیم و به محک سنجش و مشاهده‌ی دیگر انسان‌ها نیز بگذاریم.
این سوگواره ملی_هنری فرصتی بود تا با نگاه تمامی عکاسان ایران زمین در باب اغلب محورهای عاشورایی آشنا شویم و آثار منتخب اولین سوگواره هنری عاشورا را که بر دیوار نمایشگاه و بیلبوردهای شهری نقش بست، به نظاره بنشینیم.

اختتامیه سوگواره ملی هنری عاشورا /بجنورد
به عنوان دبیر بخش عکس این سوگواره عکس عاشورایی از دفت نظر تیم محترم داوری کمال تشکر را دارم که همراهی کردند و همچنین تشکر ویژه از همت، تدبیر، اعتماد و پشتکار جناب مرواری معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد که اطمینان کردند و برگزاری و اجرای بخش عکس این رویداد هنری را به بنده واگذار کردند.

بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی که از ۱۶شهریور ماه جاری در بخش های: تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده بود، با معرفی برترین ها در بخش های مختلف این سوگواره به کار خود پایان داد.
——————————————
دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مستقر در پایتخت کشور به عنوان حامی رسانه‌ای سوگواره ملی هنری عکس عاشورا، دوشادوش عوامل دبیرخانه روند برگزاری و سعی عوامل این سوگواره را در قالب اخبار و اطلاعیه ها و گزارش ها برای جامعه عکاسی کشور تنظیم کرده و در سایر صفحه های شبکه اجتماعی این رسانه@Chiilick منتشر می‌نماید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «خانه، خیلی دور خیلی نزدیک» در گالری شیدایی
پسین
کتاب «مبانی و اصول نور و نورپردازی» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست