1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی» مجتبی اسماعیل زاد در ارومیه

نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی» مجتبی اسماعیل زاد در ارومیه

نمایشگاه انفرادی عکس مجتبی اسماعیل زاد از روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه جاری در گالری ۱۷ شهر ارومیه گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سومین نمایشگاه انفرادی مجتبی اسماعیل زاد با عنوان « گوشه ای برای تنهایی » با ده قطعه عکس در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از عصر یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ در گالری ۱۷ ارومیه پذیرای علاقمندان است.
پوستر نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی» در ارومیه
در بخشی از متن استیتمنت نمایشگاه در قالب قاب نخست امده است:
«احساس ناشادی که ناشی از احساسات منفی مانند اضطراب، نگرانی و نداشتن امید نسبت به آینده است، به مرور زمان، افراد جامعه را در تنگنا قرار می دهد و یکی از مکانیسم های دفاعی در برابر تنگنای اجتماعی، رو آوردن به تنهایی و انزواست. در جامعه ای که مردم احساس می کنند حرفشان را نمی توانند بیان کنند، شنونده ندارند و دیدگاه هایشان ناشنیده و نادیده می ماند، تاب آوری کاهش می یابد و گسست اجتماعی پدیدار می شود.
“شهرچای” برای اهالی اورمیه چیزی بیشتر از یک رودخانه است. مامن و پناهگاهی است در میان شهر و در دسترس همگان. این رود، طی سال ها به بخشی از هویت و فرهنگ اورمیه تبدیل شده که در حافظه جمعی و تاریخی مردمان آن حضور دارد.”گوشه ای برای تنهایی “روایت انسان هایی است که تنهایی خود را به آغوش شهرچای می آورند و در گوشه ای از آن پناه می گیرند. شاید آب و جریان آن ، مساله زندگی را ساده تر و شورِ آن را بیشتر کند»

مجتبی اسماعیل زاد، متولد ۱۳۶۹ در اورمیه ، عکاس و داستان نویس و دانش آموخته رشته حقوق است و از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه عکاسی شروع کرده و تاکنون چندین عنوان نمایشگاه گروهی و انفرادی عکس را در سوابق اجرایی و هنری خود به ثبت رسانده است.
این عکاس پیش تر از نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی»، نمایشگاه عکس «شور تلخ» را در تیر ماه ۱۳۹۴ در نگارخانه ارومیه و همچنین نمایشگاه عکس «آبی روشن» را در آذر ماه ۱۳۹۶ در نگارخانه میلان داشته است.

نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی» مجتبی اسماعیل زاد ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خو.اهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز ۲۸ اسفند ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری ۱۷ در آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه، خیابان حسنی، کوی پنجم، سمت چپ، کوی اول واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان برگزیده چهارمین جشنواره عکس نگاران معرفی شدند
پسین
نمایشگاه عکس «تلواسه هامون» در سیستان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست