1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. عکاسان برگزیده چهارمین جشنواره عکس نگاران معرفی شدند

عکاسان برگزیده چهارمین جشنواره عکس نگاران معرفی شدند

با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی_اردویی عکس نگاران در استان سیستان و بلوچستان، عکاسان برگزیده چهارمین جشنواره عکس نگاران معرفی شدند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره عکس نگاران غروب با حضور علی سرگزی مدیر کل ارشاد، عبدالسلام بلوچ زاده معاون هنری و سینمایی اداره کل و صالح صمیمی مدیر حراست، روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه جاری در سالن اشراق مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد، پس از تشریفات مرسوم پخش آیاتی چند از کلام ا.. مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مجری ضمن شادباش سالروز میلاد حضرت مهدی موعود(عج)، خیرمقدمی را به مدیران و مسئولین و عکاسان و میهمانان حاضر در سالن داشت و سپس دکتر مهدی نجارپیشه به عنوان دبیر فراخوان چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران برای ادای گزارش به جایگاه دعوت شد.

پوستر فراخوان چهارمین جشنواره ملی عکس نگاران
دکتر نجارپیشه با اظهار رضایت از استقبال عکاسان بومی و کشوری به روند کار دبیرخانه اشاراتی داشت و در نهایت به دلیل تقویت روح میهمان نوازی مردمان استان و تداوم خیرات و برکات این جشنواره برای سیستان و بلوچستان خواستار پیشنهاد، بررسی، تصویب و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره عکس نگاران را ارایه کرد که مورد تشویق عکاسان و حاضرین در سالن قرار گرفت.
دکتر علی سرگزی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن تقدیر از حضور عکاسان از سراسر کشور و شهرستان های استان، تولیدات این چنین جشنواره هایی را برای معرفی امنیت و استعداد و زیبایی های استان به دیگر هم‌وطنان و کشورهای دنیا بواسطه رسانه نافذ عکس و ابزار موثری چون دوربین عکاسی، سرشار از برکات دانست و نسبت به پیگیری و راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در کانون عکاسان مستقل استان سیستان و بلوچستان و اداره ارشاد قول پیگیری مساعد و نتیجه‌بخش داد که تشویق حاضرین باز هم موید نیاز به انجام این وعده را تایید کرد.
جشنواره عکس نگاران
سپس مجری برنامه از عکاسان حاضر در سالن اسامی شهرهای مبدا حرکت و استان های عازم شده را خواست که از هر گوشه از سالن اسامی: بوشهر، تهران، یاسوج، خرم آباد، قشم، اصفهان، قزوین، شهریار، تبریز، سبزوار، شاهرود، شیراز، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارومیه، کرمانشاه، گرگان، قم، چابهار و … شنیده شد.
در طی برگزاری مراسم اختتامیه حاضرین چندین کلیپ/نماهنگ با مضامین: پذیرش و معرفی عکاسان، سفر گروهی عکاسان در نخستین روز جمعه حضور، پشتیبانی دبیرخانه و تامین و تدارکات، عکس های راه یافته در بخش های: طبیعت(طبیعت، چشم انداز، منظره، ارتباط متقابل انسان و طبیعت)، مستند(با رویکرد مردم نگاری در جغرافیای استان) و ویژه(با تمرکز بر توانمندی های امیدبخش زندگی در استان) به نمایش گذاشته شد.
چهارمین جشنواره عکس نگاران
در این بخش از مراسم ضمن تشکر از کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط: سعید فلاح فر، رامین کاکاوند، مهدی سعادت، سعید عرب زاده، ناصر محمدی، محمدرضا چایفروش و جاسم غضبانپور، و از داوران ادوار: دکتر مهدی نجارپیشه، محمود میربزرگ، کیارنگ علایی، جاسم غضبانپور، سعید محمودی ازناوه، عرفان سامان فر، محمدرضا چایفروش، صادق سوری و مهدی سروری نام برده و از زحمات‌ و حمایت های ایشان تقدیر شد؛ همچنین اسامی: صادق اکبری، اسماعیل جمالزهی، حسین سرحدی، مهدی پودینه، پیمان شکری، مهران اصلی، عَبِد جلیلی، ابوالفضل بارانی، امید نوری، سمیه شیخ ویسی، الناز سالاری، بنفشه شهرکی، هیوا سوری، آنیتا حلالات، سلما پارسیان، حدیث معزی، مهسا رضایی، فاطمه سالاری و احسان صالحی به عنوان اعضای کانون عکاسان مستقل استان و حامیان جریان برگزاری و عوامل برگزاری جشنواره و اختتامیه نام برده شد و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت(که مقرر گردید از سوی دفتر رسانه #پایگاه_عکس_چیلیک و #سایت_کتاب_عکس به عنوان #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران از اعضای جوان کانون تقدیر و تشکر شود).

جشنواره عکس نگاران
قرائت بیانیه هیات داوران چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران متشکل از: جاسم غضبانپور، محمدرضا چایفروش، محمود میربزرگ، صادق سوری و مهدی سروری در بخش بعدی مراسم قرار گرفت.

همچنین پس از قرائت اسامی عکاسان راه یافته به چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران: سروش جوادیان، محسن کابلی، بابک کنعانی، اسحاق آقایی، ندا رهگذر، امیر عنایتی، یاسر محمدخانی، حسام صادقی، پیمان حمیدی پور، حامد صادقی، احمد بلباسی، محمدمهدی ورال، طیبه نجاری، مریم ترابی، مریم خداوردی، بنفشه شهرکی محمدی، سیدجمال مرتضوی، طاهره منصورنژاد، صادق رودشتی، اصغر بشارتی، امین رحمانی، صدیقه مشهدی بندانی، عرفان سامان فر، مریم نعمت اللهی، هادی دهقان پور، عارفه حجارمنش، لیلا سلگی، نیلوفر صیادی، نازی ابراهیمی، محمدعطایی محمدی، مهدی سعادت، سیدحسن فتاحیان و محمدجواد رستمی احمدوندی، نام عکاسان برگزیده در هر بخش اعلام و با اهدای تندیس، لوح و جایزه ذکر شده در فراخوان، مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

چهارمین جشنواره عکس نگاران
در بخش طبیعت استان سیستان و بلوچستان:
لیلا سلگی از چابهار رتبه نخست را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال(شش میلیون تومان) از آن خود کرد. 
محمد عطایی محمدی از گلستان رتبه دوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ریال(پنج میلیون تومان) از آن خود کرد.
محمدجواد رستمی احمدوندی از کرمانشاه رتبه سوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰۰ریال(چهار میلیون تومان) از آن خود کرد.
همچنین احمد بلباسی از تهران تقدیر هیات داوران را با دریافت لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال(یک میلیون تومان) از آن خود کرد.

چهارمین جشنواره عکس نگاران
در بخش مستند اجتماعی(با رویکرد مردم نگاری در استان):
نیلوفر صیادی از زاهدان رتبه نخست را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال(شش میلیون تومان) از آن خود کرد. 
اسحاق آقایی از یاسوج رتبه دوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ریال(پنج میلیون تومان) از آن خود کرد.
سیدجمال مرتضوی از شاهرود رتبه سوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰۰ریال(چهار میلیون تومان) از آن خود کرد.
همچنین نازی ابراهیمی از زاهدان تدیر هیات داوران را با دریافت لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال(یک میلیون تومان) از آن خود کرد.

چهارمین جشنواره عکس نگاران
در بخش ویژه (کاهش آسیب های اجتماعی در استان):
حامد صادقی از اصفهان رتبه نخست را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال(شش میلیون تومان) از آن خود کرد. 
سروش جوادیان از تهران رتبه دوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ریال(پنج میلیون تومان) از آن خود کرد.
مریم خداوردی از تهران رتبه سوم را با دریافت تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰۰ریال(چهار میلیون تومان) از آن خود کرد.
همچنین محمدمهدی ورال از قم تقدیر هیات داوران را با دریافت لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال(یک میلیون تومان) از آن خود کرد.

چهارمین جشنواره عکس نگاران
لازم به یادآوری است نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در سال ۱۳۹۶ برگزار شد و سپس پس از آن دومین جشنواره عکس نگاران و متعاقب آن سومین جشنواره عکس نگاران برگزار و تمامی دوره ها به چاپ و انتشار کتاب عکس جشنواره منتهی شد.
مسئولیت اجرای این برنامه با مهدی سروری بود که در کمال افتخار در قالب پوشش محلی و با لباس سنتی اهالی سیستان و بلوچستان عهده‌دار این نقش شد.
پایان بخش بخش برنامه های این مراسم اعلام مراجعه عکاسان جهت دریافت گواهی حضور به دفتر کانون بود و دعوت به ثبت عکس گروهی به عنوان برنامه پایانی آیین اختتامیه چهارمین جشنواره عکس نگاران در سیستان و بلوچستان.

عکس ها از: مریم ترابی، حدیث معزی، صادق سوری، ندا رهگذر، سیدحسن فتاحیان، مهدی سروری

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت: به یاد او که «امام عکاسان» بود
پسین
نمایشگاه عکس «گوشه ای برای تنهایی» مجتبی اسماعیل زاد در ارومیه

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمد جواد رستمی احمدوندی
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۶:۳۷

    سلام و احترام
    در بخش طبیعت استان سیستان و بلوچستان: رتبه سوم محمدجواد رستمی احمدوندی از کرمانشاه می‌باشد
    ممنون میشم تصحیح بفرمایید
    سپاس

    پاسخ
    • اتاق خبر «پایگاه عکس چیلیک»
      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰

      سلام و ارادت/ مراتب تبریک ما و همکاران دفتر این رسانه را بواسطه کسب این موفقیت پذیرا باشید. سپاس‌گزار حضور و دقت تان هستیم. مورد منظورتان تصحیح شد.

      پاسخ
  • سپاس‌گزارم از کانون عکاسان استان سیستان و بلوچستان که با مهربانی میزبانمان بودند و تشکر از همه دست اندر کاران این جشنواره که همدل و با انگیزه و هدفمند این رویداد زیبا را رقم زدند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست