1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس پارامونت «مجید بازآیی» در گالری آبان شیراز

نمایشگاه عکس پارامونت «مجید بازآیی» در گالری آبان شیراز

نمایشگاه عکس پارامونت «مجید بازآیی» عصر روز جمعه ۲۴ تیرماه در گالری آبان شیراز گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در نمایشگاه عکس این عکاس شیرازی تعداد ۱۴ قطعه عکس رنگی در اندازه‌های: ۳۰ در۴۵ و ۵۰ در ۷۵ و ۶۰ در ۹۰ س.م با نگاهی به عکاسی خیابانی ثبت، انتخاب و ارایه شده است.
عکاس در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه عکس پارامونت برای درک هرچه کامل‌تر بیننده نسبت به محتوای آثار آورده است:
«یکی دو سال پس از اینکه عکاسی را شروع کردم و به چند ژانر عکاسی سرک کشیدم، خود را در میان خیابان دیدم درحالی که از ویزور دوربین عابران را تماشا می‌کردم.
هیاهوی خیابان و اتفاقات کوچک و بزرگش تا همین الان هم، من را مجذوب خود کرده است.
عکاسی خیابانی زاده شهر هست و می توان گفت
با درک و برخورد ما از مفهوم شهر و زندگی شهری در هم آمیخته است.
شهر و فضاهای شهری را گاه می توان از دید یک عکاس خیابانی نظاره کرد.
عکس های ارائه شده در این نمایشگاه، منتخبی از عکاسی من از سال ١٣٩۴ تا ١۴٠٠می باشد که نقطه اشتراک همه آن ها، در شیراز بودن، است».
پوستر نمایشگاه عکس پارامونت «مجید بازآیی» در گالری آبان شیراز
مجید بازایی متولد خرداد ماه سال ۱۳۶۵ در شهر کازرون و دانش آموخته مهندسی نفت از دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه می باشد که در حدود یک دهه است به امر عکاسی به ویژه تجربه عکاسی خیابانی مشغول است. این عکاس پیش‌تر نیز در نمایشگاه گروهی عکس «لحظه‌ی نامیرا» در تیرماه سال ۱۳۹۸ در گالری وصال شیراز صاحب اثر بوده است.

مایکل مک وینی/Michael Mcilvaney (برنده لنز کالچر ۲۰۲۱ در بخش مجموعه عکس) پس از مشاهده‌ی پنجاه قطعه از آثار عکاسی مجید بازایی که در قالب کتاب عکس «ایران کوچک من، شیراز» ارایه خواهد شد، در متنی خطاب به عکاس گفته است:
«از تو سپاس‌گزارم که این عکسها را از شهر زیبایت شیراز نشانم دادی. گشت و گذار هدفمندت، حس و حال واقعی شهری را که در آن عکاسی می کنی، به من منتقل کرد. پر واضح است در باب چینش و ویرایش عکس‌های‌ات تـامل و این تلاش، راه را برای بیننده آثارت هموار کرده‌ای. با قرار دادن چهره‌یِ شَهرت در مرکز این مجموعه، درکِ بهتری را از بافت آن شهر برای مخاطب فراهم ساختی…»
همزمان با گشایش این نمایشگاه عکس از نخستین اثر تالیفی و کتاب عکس این عکاس شیرازی نیز با عنوان «ایران کوچک من، شیراز» رونمایی خواهد شد که به زودی در #سایت_کتاب_عکس به عنوان #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران معرفی و عرضه خواهد شد.
نمایشگاه عکس پارامونت مجید بازایی ساعت ۱۸ عصر زوط جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه سی‌ام تیر ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری آبان در شهر شیراز، خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یازدهمین شماره «نشریه چشمک» منتشر شد
پسین
نمایشگاه عکس «آن دایره در باغ» در گالری شم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست