1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه مرتضی تیموری در نگارخانه هما

نمایشگاه مرتضی تیموری در نگارخانه هما

نمایشگاهی از عکس های عکاس جوان مرتضی تیموری عصر روز جمعه نوزدهم شهریورماه در نگارخانه هما گشایش می‌یابد.

تیموری متولد سال ۱۳۶۰ و دانش آموخته کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است و در این نمایشگاه تعدادی از عکس هایی را که در ضمن سالیان اخیر با راهنمایی اساتید خود در دانشگاه آقایان: حمید سوری و فرهاد سلیمانی دنبال کرده و در قالب رساله به نتیجه رسانده، به شکل سیاه و سفید و در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر ارایه نموده است.

نمایشگاه مرتضی تیموری در نگارخانه هما

در مقدمه بروشور این نمایشگاه به قلم کورش ادیم مطلبی با عنوان خود پنهان "جهانی شدن" آمده است که:
برای این قلم، پرداختن به آثار ارایه شده در این نمایشگاه با مفارقت از بحث اورینتالیسم و اگزوتیسم میسر نمی باشد. به نظر می رسد کژتابی حاصله در رابطه ی معنی دار انتظار مخاطب – خریدار اثر هنری و خلق اثر محصول تحولات اخیر یعنی تاثیرات و تاثرات ناشی از حراج ها و خرید و فروش های رازآمیز نیم دهه ی اخیر در خاورمیانه یا برای خاور میانه می باشد.
بهره گیری از زبان پست مدرنیسم وحضور ناگهانی و گاه چالشی و شبه طنز زن شرقی خاور میانه ای که البته دچار تبعیض جنسیتی است در آثار ارایه شده مشخصه هایی است که این دست آثار را با جریان ها و تمایلات غالب و متاخر، خصوصا در میان جوانان همسو می کند. مشخصه هایی که با دستور العمل های رایج برای معاصر شدن و پیشرو بودن نیز تا حدی همپوشانی دارد.
اما آن چه موجبات اهمیت برخی از این عکس ها را در قیاس با تمایل غالب در کلیت نمایشگاه فراهم می کند، حضور ناگهان و مخیل زن بسته بندی شده ای است در فضاهای ناسنجیده و نا اندیشیده که ضمن باز نمایی عکاسی مد و کارگردانی شده با تعمد عکاس، سوژه ی شوخ طبع زنانه ی عکس از کلیشه های این عکاسی تن می زند و هویت معلق ایرانی، عرب، ترک زن بازیگوش را در نماشی نامعمول و بی تعریف گم می کند و کشف و دیدن خود پنهان شده در حجاب "غرب خواسته" ی زن نمایش مرتضی تمیوری را به رمز گردانی و کدخوانی موکول می کند.
به تعبیر دیگر، او می خواهد با محلی شدن در گفتمان کلان و عالم گیر جهانی شدن شرکت جوید و برای او گویی عبور از گذرگاه در دسترس و آزموده شده ی کدهای رایج سهل تر می نماید، اورا به نظاره نشسته ایم…

لازم به ذکر است چندی پیش تعدادی از آثار این عکاس در نگارخانه چیلیک  با عنوان " چیدمان مفهومی پرتره " در قالب طرح حمایت و نمایش پروژه های دانشجویی به نمایش درآمد.
علاقمندان می توانند تا روز ۲۵ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه هما در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بین خیابان ظفر و بزرگراه نیایش، کوچه بابک بهرامی، شماره ۵۸ واقع شده است.(مراجعه از درب پارکینگ)

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست