1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «به رسم شکر» در گالری فرهنگسرای خانواده

نمایشگاه گروهی عکس «به رسم شکر» در گالری فرهنگسرای خانواده

نمایشگاه گروهی عکس «به رسم شکر» با آثاری انتخابی از شرکت کنندگان علاقمند به هنر عکاسی در تهران و در محل گالری فرهنگسرای خانواده در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک نمایشگاه گروهی عکس «به رسم شکر» با ۷۲ قطعه عکس از ۴۱ صاحب اثر، در پایگاه فرهنگسرای خانواده(خانواده) برپا شده است.
سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه و نمایشگاه گردان این رویداد فرهنگی_هنری در قالب متن قاب نخست این نمایشگاه آورده است: «معرفی دیدگاهها و چشم اندازهای متفاوت در عکس، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت عکاسان سراسر کشور، همچنین ارتباط و آَشنایی بیشتر متقاضیان(سفارش دهندگان) با این رشته های هنری و نیز ارتقاء سطح کیفی این هنر از جمله اهداف این رویداد دیده شده است.
برگزارکننده نمایشگاه در ادامه تاکید کرد: وقتی عکس ها دست به دعا برمی دارند و با روایت زیبایی شکر آن را به جا می آورند می توان از دریچه چشم دوربین، سرزمینها، آئین ها و فرهنگ ها را به تماشا نشست. آئین ها خونی است که از نیاکان در رگ های فرهنگ می چرخد و آنرا زنده تر از قبل نگه می دارد. از این دریچه هنرمند پنجره ای است که منظره ای در آن زندگی می کند که به تپنده بودن قلب فرهنگ، شهادت می دهد و عکس ها تاریخ تصویری زندگی مردم را خواهند نوشت. تاریخی که عکس به عکس، اسطوره هایی را روایت می کنند که انسان با آنها جهان و خودش را فهمیده و بال های احساسات را به گستره ی پرواز باز کرده است. بنابراین «به رسم شکر» آینه ای است برای بازنمایی فرهنگ ایران اسلامی که گروه هنری رسم، با بخشی ویژه ی آئین ها، ادیان و مذاهب، زیارت و اماکن مقدس و اطعام ایتام آن را به نگاه مشتاقان تابانده است.

این نمایشگاه‌ توسط گروه هنری رسم و با نمایشگاه گردانی سمیرا صفاری برگزار شده و از میان بیش از ۹۰۰ قطعه فایل اثر دریافت شده توسط دبیرخانه در طی دوره فراخوان، ۷۲ قطعه عکس از ۴۱ صاحب عکس ذوق ورز، توسط هیئت کارشناسی و ارزیابی، انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. در این راستا موضوع و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد بوده و محدودیتی در سبک و اجرای آن ها و سن شرکت کنندگان دیده نشده است. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی و نیز اصالت عکس از مهمترین ملاک های منظور انتخاب کنندگان ذکر شده است. همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، اهمیت داده شده است».
اسامی صاحبان عکس در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده اند: کیومرث خوش صفت، مهسا نیکنام، نیکو فرهومندی، فائزه عباس زاده، آزاده ایزدی، سمیه مرادی پور، هاجر رضائی ترازوج، فاطمه شعبانی، سمیرا بویری، مریم ناخدا سوروئی، سحر رشیدی فرد، نرجس کریم قاسمی، نازنین نجف پور، الهه(زینب) انصاف دوست، الهام حیدری حیدرآبادی، سمیرا نظری، هاجر بادیاب، ندا رهگذر، آبان جنت مکان، طیبه پورمیرزایی، مریم محترم نژاد، پوریا رمضانی، امید زارعی، تارا بصیرجعفر، پانیذ یونس زاده، پرستو خلیفه، مریم زبردست، میترا درخشنده، حسین مریدی، امین ابراهیمی، محسن خانی، محیا شهرابی فراهانی، شیرین رجب پور صنعتی، سمیرا صفاری، محدثه سمیعی، مسعود عالی پور هفشجانی، پژمان شایسته خو، فرشاد قربان‌پور شیخانی، سمیه علیجانی، هانیه فرشته، هلیا اسماعیل نیا.
داوری و کارشناسی و ارزیابی آثار رسیده را: سارا خبیر، مسعود صفرنیا، یونس دهقانی و سمیرا صفاری برعهده داشته اند.
حامیان برگزاری این رویداد، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت، مرکز علمی کاربردی بندرعباس ۱ و انتشارات گپ می باشند.
علاقمندان برای دیدار مجموعه ۷۲قطعه ای عکس های نمایشگاه گروهی عکس «به رسم شکر» می‌توانند سایت فرهنگسرای خانواده در تهران به نشانی: khanevadeh.farhangsara.ir مراجعه و از این عکس ها دیدن کنند.
و با تلفن نگارخانه ۰۲۱۸۸۵۵۴۰۱۸ در ارتباط باشند.
برگزارکننده تاکید کرده است که امکان خرید این عکس ها نیز وجود دارد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن روابط عمومی گروه هنری رسم ۰۹۳۶۵۱۰۱۰۲۶ و یا نشانی اینستاگرام این گروه rasmgroup و یا وبسایت: rasmgroup.com تماس حاصل فرمایید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «آنها و موهایشان» در گالری شلمان
پسین
فراخوان چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی اربعین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست