1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس فیرورق در تبریز

نمایشگاه گروهی عکس فیرورق در تبریز

نمایشگاهی از آثار تنی چند از عکاسان آذری شهر تبریز با عنوان «فیرورق» از روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه جاری در گالری استاد نجوانی تبریز برگزار می شود.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به مناسبت سالروز حادثه دلخراش زلزله شهرستان خوی نمایشگاه عکس فیرورق از طرف گروه عکاسان یاد در شهر تبریز در تدارک برگزاری است.
این نمایشگاه در سالروز حادثه دلخراش زلزله شهرستان خوی و با محوریت تجربه عکاسانه زندگی در کنار هموطنان و امداد رسانی مناطق زلزله شده شهرستان خوی مهیای برگزاری است و در آن تعداد سیزده تن از عکاسان تبریزی با ۳۱ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ صاحب اثرند.

نمایشگاه گروهی عکس فیرورق در تبریز
اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: هادی فائزی، یوسف اکبری پابندی، محمد علیپور شهیر، فرهاد زرگریان اهری، مجتبی رضایی، مهران نظرزاده، پوریا مسعود، علی آقائیان، پینار رحیمی، مرتضی فرضی، مهسا دشتی، زهرا علمی و سمیه گل محمدی.

در بخشی از متن قاب ابتدای نمایشگاه عکس فیرورق آمده است:
برای فیرورق
خبر بسیار ناگوار و سنگین بود؛ مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه (۸ بهمن ۱۴۰۱) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شهرستان خوی استان آذربایجانغربی را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد. مرکز این زلزله شهر فیرورق از توابع شهرستان خوی می باشد…
به دنبال خبر تایید کثرت آسیب و تخریب خانه های مسکونی در منطقه زلزله، کمک های انسان دوستانه از طرف آحاد مختلف مردم، گروه های جهادی و نهادهای امداد رسان به سوی شهرستان خوی روانه گردید؛ و طی چند روز اول مردم آسیب دیده اسکان موقت گرفته و به زندگی خود تداوم بخشیدند.
بعد از ۹ روز از زلزله شهرستان خوی در ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۱۷ زمین‌لرزه‌ای سهمگین و فاجعه‌آمیز به بزرگی ۸/۷ ریشتر مرکز و جنوب ترکیه و شمال و غرب سوریه را به مدت ۷۵ ثانیه لرزاند و خسارت‌های گسترده‌ای به جای گذاشت. در این زلزله، مجموعا” از دو کشور بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی شدند.
سطح و وسعت زلزله ترکیه حقیقتا از حیث تلفات جانی و تخریب خانه های مسکونی بسیار زیاد بود به حدی که نگاه رسانه های دنیا به سمت حادثه ترکیه معطوف شد و طبیعی بود که موضوع حادثه زلزله شهرستان خوی در فضای رسانه کم رنگ تر خواهد شد…

نمایشگاه گروهی عکس فیرورق ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه جاری گشایش یافته و تا پایان روز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای حضور دیدارکنندگان است.
گالری استاد نخجوانی در شهر تبریز، ابتدای سربالایی خیابان ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان جشنواره عکس فلامینگو میانکاله در بهشهر معرفی شدند
پسین
نمایشگاه عکس‌ «میشل سِتبون» از انقلاب در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست