1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس‌ «میشل سِتبون» از انقلاب در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌ «میشل سِتبون» از انقلاب در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از آثار عکاسی «میشل سِتبون/Michel Setboun» از روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ مردم ایران از روز چهارشنبه ۱۱بهمن ماه جاری در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک نمایشگاه عکس «میشل سِتبون/Michel Setboun» منتخبی از آثار کتاب روزهای انقلاب عکاس است از سوی موزه عکسخانه شهر به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با ۱۸ قطعه عکس در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.

پوستر نمایشگاه عکس‌ «میشل سِتبون» از انقلاب در موزه عکسخانه شهر

در متن قاب نخست نمایشگاه عکس «میشل سِتبون/Michel Setboun» آمده است:
«یکی از برجسته‌ترین عکاسانِ روزهای انقلاب، میشل سِتبون؛ عکاسی فرانسویِ الجزایری‌الاصل است. عکس‌های سِتبون با ریزبینی و دقت نظری وصف ناشدنی تهیه شده‌اند. او در بیشتر اجتماعات و درگیری‌ها حاضر و ناظر بوده و دوربینش بی‌واسطه این لحظات ناب را ثبت کرده است. اکنون چهل و پنج سال از آن واقعه بزرگ، از آن اتحاد و خواستِ مردم ایران می‌گذرد. تصاویر آن روزها از زاویه دید یک عکاس برجسته فرانسوی جذاب، متفاوت و خاطره‌انگیز است. اول اینکه یادآوری آن‌ها، خاطرات بسیاری را زنده می‌کند. یکی‌شدن، ایستادگی و فداکاری مردم ایران را دوباره نمایش می‌دهد و دوم این‌که نگاهِ یک عکاس حرفه‌ای غیرایرانی به این رخداد را نشان می‌دهد. این عکس‌ها روزهای انقلاب را از نگاه دیگری ثبت و ضبط کرده‌اند.»

نمایشگاه عکس «میشل سِتبون/Michel Setboun» از روزهای انقلاب ۵۷ ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ گشایش یافته و تا ساعت ۷ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ از عکس های این نمایشگاه در موزه عکسخانه شهر دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، ضلع شمالی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهار شیراز، جنب بوستان بهار شیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس فیرورق در تبریز
پسین
اسامی عکاسان مدعو به جشنواره اردویی عکس شهر بهشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست