1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش عکس های انتزاعی « از آسمان » در موزه کرمان

نمایش عکس های انتزاعی « از آسمان » در موزه کرمان

سیدمحسن سجادی به دعوت ( موزه صنعتی ) هنرهای معاصر کرمان نمایشگاهی از آثار عکاسی خود را با نگاهی انتزاعی در نگارخانه این موزه برگزار کرده است.

این نمایشگاه در برگیرنده ۲۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ س.م است که سجادی در سالیانی که به ماموریت های عکاسی می رفته است از داخل هواپیما در آسمان با نگاهی فرم گرایانه عکاسی کرده است.

سیدمحسن سجادی از عکاسان جوانی است که تاکنون بیش از ۳۰ جایزه کشوری و بین‌المللی را از آن خود کرده و بیش از ۱۲ نمایشگاه گروهی و انفرادی از وی برپا شده است.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " برگزاری نشستی تخصصی با عنوان: نقد و بررسی آثار سیدمحسن سجادی با حضور اساتید بومی عکاسی منطقه در روز گذشته – یکشنبه ۲۴ آبان ماه – ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در محل نگارخانه در برنامه های این نمایشگاه بود و در کنار این نشست، همسر ایشان – مرجان طایی – با نمایش عکس هایی از زندگی کاری زنان ایرانی به پرسش های مخاطبین پاسخ داده و از سختی های مسیر تدارک این مجموعه عکس گفت.

سجادی در قاب اول این نمایشگاه آورده است:
عکس هوائی عبارت است از مجموعه تصاویر واقعی عوارض و خصوصیات ظاهری زمین که توسط هواپیما و با استفاده از دوربین عکسبرداری هوایی از زمین گرفته شده‌است.در اکثر کشورها استفاده از عکس‌های هوائی در بررسی‌های و مطالعات زمین شناسی، جاده سازی، کشاورزی و مهم تر از همه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ابتدا از عکسهای هوائی بجای نقشه اصلی در صحرا استفاده می‌کردند.
عکسبرداری هوایی ، تفکیکی نسبتا جدید است که تاریخ آن کم و بیش مقارن با پیدایش هنر و صنعت هوانوردی است. اولین عکس‌هوایی که در دنیا گرفته شد، از بالون و توسط شخصی به نام "نادار"در سال ۱۸۵۸ میلادی صورت گرفت. با اختراع هواپیما و جنگنده‌های نظامی و پیشرفت‌های هوایی در طول جنگهای اول و دوم جهانی و نیاز به تهیه نقشه‌های دقیق به منظور هدفهای نظامی ، عکسبرداری هوایی رو به توسعه گذاشت. گفتنی است که استفاده عظیم از عکسهای هوایی در امور نظامی در طول جنگ اول بوده در حالیکه برای مصارف غیر نظامی در جنگ جهانی دوم بطور وسیع آغاز شد.
در ایران در سال ۱۳۳۱ از حوزه زاینده رود اصفهان عکسهای هوائی برداشته شد ودر سال ۱۳۳۴ بمنظور تهیه نقشه صحیح از کلیه استانهای کشور عکسبرداری هوائی شروع گردید.
امروزه برای کسب اطلاعات دقیق و صحیح ، از عکسبرداری هوایی استفاده می‌شود. عکسهای هوایی همه عوارض و پدیده‌های طبیعی را آن گونه که هستند نشان می‌دهند. از هر نقطه در روی زمین ، از بالای ارتفاعات و قلل پوشیده از برف از کویر و یا اقیانوسهای بزرگ می‌توان عکسبرداری نمود. در هر زمان می‌توان عکس تهیه کرد و در نتیجه ، داده‌ها و اطلاعات حاصله کاملا جدید و تازه خواهد بود وعکسهای هوایی به صورت یک سند معتبر و صحیح برای همیشه باقی می‌مانند. مجموعه حاضر تصاویری است درکندو کاو نوعی از عکاسی که کمتر به آن پرداخته شده. در این مجموعه جدا از تمام تعاریف عکاسی هوایی نگاهی انتزاعی و فرم گرایانه به زمین زیر پای ما،از آسمان شده است.

سیدمحسن سجادی متولد سال ۱۳۵۷ شهرستان رفسنجان است و عکاسی حرفه ای را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و تاکنون در خبر گزاری مهر، نشریات کشوری و خبرگزاری جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت بوده است.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده این نمایشگاه تا روز ۲۸ آبان ماه به نگارخانه موزه هنرهای معاصر کرمان مراجعه نمایند.
موزه هنرهای معاصر این شهر در: کرمان، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان باغ ملی واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست