1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش مجموعه عکس « اکباتان، غرب تهران » در نگارخانه آریا

نمایش مجموعه عکس « اکباتان، غرب تهران » در نگارخانه آریا

نمایشگاهی از آثار عکاسی " بهنام صدیقی " با عنوان " اکباتان، غرب تهران " عصر روز یکشنبه ۸ آذرماه در نگارخانه آریا افتتاح می شود.

" اکباتان، غرب تهران " عنوان بخش عملی رساله کارشناسی عکاسی بهنام صدیقی است که با راهنمایی آقایان: یحیی دهقانپور و مهران مهاجر به نمایش درآمده است.

نمایش مجموعه عکس « اکباتان، غرب تهران » در نگارخانه آریا در کارت دعوت به این نمایشگاه، عکاس به نقل از مهران مهاجر آمده است:

… این جا " اکباتان " است.
مجتمعی بزرگ، یک شهرک، جایی برای جمع شدن انبوه آدمها.
اما عکس ها به من بیننده به جای حس جمعیت، حس پرتاب شدگی چیزها، پرتاب شده در فضایی سیمانی و خاکستری، پرتاب شدن در میانه ی یک ناکجاآباد.
پرتاب شدن درخت، خودرو، سنگ، تابلوی بزرگ آگهی، میز و صندلی، لاستیک ماشین، ایستگاه اتوبوس، دروازه فوتبال و حتی محتویات یک بطری شیر!
آدمها که به کنار، آنها اصلا نیستند …

صدیقی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر ساری و دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی از سال ۱۳۷۶ به عکاسی مشغول شده و عکس های این نمایشگاه را در طول سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ به ثبت رسانده است.

عکس های این نمایشگاه سیاه و سفید است و عکاس سعی کرده است تا در قالب ۲۵ قطعه عکس در اندازه ۴۰ در ۶۰ س.م نگاهی تحلیلی به موقعیت و موضوع شهرک مسکونی اکباتان در غرب تهران داشته باشد

علاقمندان می توانند جهت مشاهده این مجموعه عکس، تا پنجشنبه ۱۹ آذرماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن نمایند (نگارخانه در روزهای ۱۳، ۱۴، و ۱۵ آذرماه تعطیل است)
لازم به یادآوری است بخشی از عواید حاصل از فروش عکس ها، به کودکان آسیب دیده از زمین لرزه شهر بم، زیر حمایت " انجمن نیکوکاری رهاورد مهر و دانش" اختصاص خواهد یافت.

نگارخانه آریا در تهران، خیابان ولیعصر"عج"، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش مجموعه عکس « اکباتان، غرب تهران » در گیلان

نمایش مجموعه عکس « اکباتان، غرب تهران » در گیلان

نمایشگاه عکسی از بهنام صدیقی با عنوان "  اکباتان، غرب تهران" از روز شنبه ۲۵ اردی بهشت ماه در حوزه هنری گیلان گشایش می یابد.
بهنام صدیقی  در این نمایشگاه حاصل چهار سال عکاسی خود از شهرک اکباتان تهران را در قالب ۲۵ قطعه عکس سیاه وسفید، در معرض نمایش قرار می دهد.

صدیقی در این مجموعه عکس، تلاش کرده به اصلی ترین دغدغه خود یعنی تغییر شکل ارتباطات انسانی به واسطه تغییر شکل زندگی، خصوصا در شهرهای بزرگ بپردازد. شهرهایی که معنای خود را با کمبود زمین ـ طبیعت ـ (به خاطر رشد جمعیت) و زمان (به خاطر ایجاد فواصل فیزیکی) به ما تحمیل می کنند. وی قصد دارد این مجموعه عکس را که در سال گذشته در نگارخانه آریا به نمایش در آمده اند، در سایر شهرها نیز به نمایش بگذارد.

لازم به یادآوری است مجموعه عکس های نمایشگاه " اکباتان، غرب تهران " چندی پیش در نگارخانه چیلیک نیز به نمایش درآمد که با استقبال مناسبی مواجه شد.

بهنام صدیقی  30 سال سن دارد و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و در حال حاضر به تدریس عکاسی در دانشگاه مشغول است.
نمایشگاه عکس "اکباتان، غرب تهران " چندی پیش با حضور عکاس در نشستی صمیمانه با حضور استاد احمد عالی، یحیی دهقانپور، مهرداد نجم آبادی، مهران مهاجر و فرهاد فخریان به نقد و بررسی گذاشته شد که گزارش این نشست را می توانید " ایـنجـا " و گزارش تصویری این نشست را در " ایـنـجـا " مشاهده نمایید.
علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه ۳۰ اردی بهشت ماه جاری، از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹:۳۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
حوزه هنری گیلان در شهر رشت، خیابان بیستون، سه راه معلم، کوچه زارع واقع شده است.

عکس از: حسین گلیا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست