1. خانه
  2. اخبار
  3. « اکباتان، غرب تهران » در نگارخانه حوزه هنری فارس

« اکباتان، غرب تهران » در نگارخانه حوزه هنری فارس

نمایشگاه عکسی از بهنام صدیقی با عنوان " اکباتان، غرب تهران " از عصر روز شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ در نگارخانه حوزه هنری استان فارس افتتاح می‌شود.
صدیقی با ارایه ۲۰ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر پیرامون این نمایشگاه می گوید: " در این مجموعه کوشش کرده ام تا در جستجوی فضای زیستی انسان معاصر در بخشی از شهر بزرگ تهران به انعکاس درونیات و احساسم بپردازم.
شهرک اکباتان با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت، از بزرگترین شهرک های خاورمیانه، نمونه ای از جایگاه انسان شهر نشین امروزی است که مناسبات زندگی در آن دارای ویژگی های مختص خود است؛ ویژگی هایی که در آن، انسان ها دور از هم و خسته از یکدیگر برای جدایی از خودشان، در سلول هایی یکسان فرو خفته اند ".

این نمایشگاه عکس، بخش عملی رساله مقطع کارشناسی رشته عکاسی بهنام صدیقی است که در تیرماه ۱۳۸۷ با راهنمایی مهران مهاجر و داوری حمید سوری و مهرداد نجم آبادی به جلسه دفاعیه رسید.
این نمایشگاه آذرماه سال ۱۳۸۸ در نگارخانه آریا به نمایش درآمد و همزمان با این نمایشگاه نشستی با حضور آقایان: احمد عالی، یحیی دهقانپور، فرهاد فخریان، مهران مهاجر و مهرداد نجم آبادی برگزار گردید که گزارش نشست عکاسان در نمایشگاه عکس « اکباتان، غرب تهران » و گزارش تصویری این نشست نیز در " پایگاه عکس چیلیک " منعکس شد.

نمایشگاه حاضر در اردی بهشت ماه سال جاری در نگارخانه حوزه هنری رشت نیز به نمایش گذاشته شد و عکاس قصد دارد تا مجموعه حاضر را در سایر شهرها نیز به نمایش بگذارد.
صدیقی متولد سال ۱۳۵۸ و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد و در حال حاضر به تدریس عکاسی در دانشگاه مشغول است.
لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک در سی و یکمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس خود، میزبان مجموعه عکس " اکباتان، غرب تهران " بوده است.
چندی پیش نیز کتاب این مجموعه شامل ۳۴ قطعه عکس، در قالب سری کتاب های چشم از سوی نشر ماه ریز منتشر شد.

علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه جاری، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند. قرار بر این است که در آخرین روز برگزاری نمایشگاه با حضور عکاس در محل نگارخانه جلسه ای پیرامون نقد و بررسی عکس ها و تحلیل موضوع نمایشگاه برگزار شود.
نگارخانه شیراز در شهر شیراز، چهار راه خیرات، حوزه هنری استان فارس واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست