1. خانه
  2. اخبار
  3. نیمه آبان آخرین مهلت شرکت در نمایشگاه تجلیل از «حسین پرتوی»

نیمه آبان آخرین مهلت شرکت در نمایشگاه تجلیل از «حسین پرتوی»

عکاسان برای شرکت در نمایشگاه تجلیل از «عبدالحسین پرتوی عکاس تأثیرگذار انقلاب اسلامی» تا نیمه آبان‌ماه سال جاری مهلت دارند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، این نمایشگاه به منظور بزرگداشت حسین پرتوی یکی از عکاسان بسیار تأثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که مدتی است در بستر بیماری به سر می‌برد و آنچنان که بایسته و شایسته است، مورد حمایت قرار نگرفته است.
چندی پیش به دعوت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس جلسه‌ای با شرکت جمعی از کسانی که دغدغه این عکاس ارزشمند را دارند تشکیل شد و تصمیم گرفته شد تا نمایشگاهی برای فروش آثار عکاسان برای شناساندن و تجلیل از این هنرمند عکاس برگزار شود.
در بخشی از فراخوان این نمایشگاه چنین آمده است:« در روزهای اوج انقلاب، کم نبودند روزهایی که رژیم در اثر انتشار یکی از این تصاویر هوشمندانه و مومنانه، به کلی خلع سلاح می‌شد و از سر ناتوانی مجبور به تکذیب عکس و تعقیب عکاس شجاع آن می‌گردید. یکی از این دلیر مردان "عبدالحسین پرتوی" است. عکاس پیشکسوت و خالق عکس‌های مهم و بیاد ماندنی روزهای انقلاب از جمله تظاهرات و درگیری مردم قم بعد از سحر در محله چهار مردان در ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۵۷، بستن فرودگاه توسط تانک‌های رژیم برای جلوگیری از فرود هواپیمای امام (پرواز آزادی) سوم بهمن، ورود امام دوازدهم بهمن و تاثیرگذارترین عکس انقلاب "بیعت همافرها با حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه علوی نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ که در روند پیروزی انقلاب تاثیر بسیار زیادی را ایفا کرد. وی پس از سی سال فعالیت در روزنامه کیهان به عنوان خبرنگار عکاس در سال ۱۳۶۸ بازنشسته شد و به خاطر علاقه خاصی که به مرحوم پروفسور حسابی داشت با قسمت فرهنگی بنیاد ایشان همکاری می‌کرد. این افتخارات و شجاعت‌ها در حالی است که فقط آثار این هنرمند بزرگ را می‌شناسیم و به آن فخر می‌کنیم و خالق آن در مقایسه با آثارش (به مانند سایر عکاسان انقلاب) در گمنامی به سر می‌برد، به طوری که کمتر کسی از وی و حالش خبر دارد. عبدالحسین پرتوی این عکاس متعهد و انقلابی که با عکس‌های خود الگوی تمام عیاری از خدمت صادقانه به انقلاب و ارزش‌های آن را عینیت داد، چند سالی است که در بستر بیماری قرار دارد و متأسفانه امروز در مسیر درمان این مرد با اخلاق، آنگونه که شایسته این عکاس و آثار انقلابی اوست، حرکتی اساسی صورت نگرفته است.»
بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال آثار عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه ۱۵ آبان‌ماه اعلام شده و نمایشگاه ۱۵ آذرماه در تالار آبی کاخ موزه نیاوران برپا خواهد شد.
شرکت تمامی عکاسان در این نمایشگاه آزاد است و هر عکاس می‌تواند سه عکس به نمایشگاه ارسال کند.
داریوش عسکری دبیر این نمایشگاه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را به آدرس دبیرخانه این نمایشگاه واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نرسیده به خیابان شهید یوسفی، پلاک ۱۲۲، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ارسال کنند و یا با شماره تلفن ۳۹-۸۸۵۳۰۰۳۷ تماس بگیرند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست