1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان چهارمین جشنواره عکس زمان

نگارخانه چیلیک میزبان چهارمین جشنواره عکس زمان

هفتاد وهشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک با هماهنگی انجام گرفته با دبیرخانه این جشنواره، دوره جدید این نمایشگاه را به نمایش عکس های راه یافته به " چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " اختصاص داد.
مخاطب نگارخانه چیلیک در این دوره از نمایشگاه تعداد ۸۰ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی را منتخب ۶۳ عکاس ایرانی مشاهده خواهد کرد که داوری آن را محمدمهدی رحیمیان، سیدعباس میرهاشمی و کریم ملک مدنی عهده دار بوده اند.
در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه که دربرگیرنده متن بیانیه هیات داوران این جشنواره می باشد، آمده است:
با مشاهده عکس هایی که در این چهار دوره به نمایش درآمده اند، دل مشغولی عمده عکاسان "توهم واقعیت"، "توهم ثبت زمان" و "توهم حرکت" است.
رویکرد برخی از آثار، بیانگر نگرش فرا واقع نگرانه عکاس و تجسم آن در فضایی سورئالیستی است. عکاسانی در عکس هایشان در جستجوی زمانی از دست رفته هستند.
در بسیاری از آثار رگه هایی از نوستالژی قابل پیگیری است. دنیای بعضی از عکاسان سرد و گرفته است و سرشار از اندوه و غباری ابدی است، امیدی نیست. در کمتر اثری ردپایی از بهجت و شادی درونی هویدا است، آیا دنیای درونی عکاسان ما اینچنین است و آیا این آثار، حاصل یافته ها و تاملات درونی و شخصی هنرمند است و یا این رویکرد از مشاهده برخی آثار عکاسان جهان، عارض عکاسان ما شده است؟

نگارخانه چیلیک میزبان چهارمین جشنواره عکس زمان

اسامی ۶۳ عکاس صاحب عکس در بخش نمایشگاه چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان عبارتند از: سجاد آورند از شیراز، محمدرضا آخوندی خرانق از یزد، شادی آفرین آرش از مشهد، اسحاق آقایی از یاسوج، پدرام اجتماعی از بجنورد، کاوه بغدادچی از قزوین، ابراهیم باقرلو از تهران، اصغر بشارتی از جزیره قشم، سهیل تبار از تهران، پریوش تنگستانی از بوشهر، مهان تهرانی از تهران، رباب جویایی از تبریز، سروش جوادیان از تهران، مرتضی جعفری از نوشهر، آرمان خلیلی از رشت، کیومرث خوشبین فر از کرمانشاه، سجاد دادپور از اردبیل، بهنام ذاکری از میناب، نوید ریحانی از اهواز، سهیل زندآذر از تهران، محسن سعادت نصری از کرمان، پویان شادپور از رشت، جلال شمس آذران از تبریز، محمد صفرپور از شیروان، حمیده صولتی از رشت، مهدی طاهری از تهران، فرامرز عامل بردبار از مشهد، سعید عرب زاده از بوشهر، جواد عسکراوغلی از ارومیه، امیر عنایتی از تربت حیدریه، مهدی عماد اراک، سعید عامری از تهران، سیدحسن فتاحیان از یاسوج، مهدی فاضل از مشهد، معصومه فریبرزی از اهر، فرزانه فرح بخشی از نیشابور، هومن فاخته از رشت، حامد قصری از اصفهان، امیر قادری از اراک، عزت الله قربانی آهودشتی از ساری، احسان قنبری فرد از شیراز، احسان کمالی از بجنورد، میلاد کهوری از اراک، علی گرامی فر از تبریز، بهزاد گلستانی از مشهد، حمید موقر از قوچان، مهران مرادی از بندر انزلی، سیدمهدی میرناطقی از تهران، اکبر محمدزاده از گناباد، منصوره معتمدی از تهران، سیدحسین موسوی از اراک، نعمت الله معینی امین از سبزوار، سعیدرضا مقصودی از شازند، سیدمهدی مصباحی از مشهد، حسین نیکزادآملی از آمل، رضا نظام دوست از مشهد، فردین نظری از زنجان، حسین نیک مهر از تهران، سیده سروه نادری از سنندج، شیدا نیازمند از مشهد، بهزاد نعمتی از دیواندره، سیدعلی هاشمی از بندرعباس، حمیدرضا هلالی از نیشابور.

از جمله نتایج مسابقه های مطرح شده در این نگارخانه هم می توان به:بخش جنبی و اصلی دومین جشنواره فیروزه، مسابقه عکس طهران ۸۶، جشنواره ملی عکس رضوی، نخستین جشنواره دانشگاه آزاد، جوانان عصر ما، جشنواره عکس نان، بخش جنبی جشنواره مطبوعات(۱۶)، جشنواره گرانتر از طلا، ششمین جشنواره هنری آب، چهارمین دوره مسابقه تجلی عاشورا و فجر، جشنواره کوهستان بینالود، دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره افطار، دومین جشنواره گرانتر از طلا، مسابقه فرش دستباف، دومین سوگواره قاب خالی خورشید، نخستین جشنواره شکوه حماسه، دومین مسابقه فرش دستباف ایران، نخستین جشنواره گلستانه، نخستین جشنواره ایران شناسی، جشنواره محیط زیست مازندران، جشنواره تعاون، نخستین نمایشگاه صنعت اسب، سومین نمایشگاه صنعت نان، سومین جشنواره ملی زمان، جشنواره راه و بی راه، مسابقه عکس تهران ۹۰، آثار گروهی عکاسان تئاتر، دومین جشنواره گلستانه، جشنواره شهر آسمان، چهارمین جشنواره عکس زمان و … اشاره کرد.

لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از ششصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.
علاقمندان به دیدار از عکس های نمایشگاه " چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " می توانند همزمان با گشایش این نمایشگاه به نشانی: www.ChiilickGallery.com مراجعه نمایند و تا تاریخ ۲۸ مهرماه سال ۱۳۹۱ در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.
لازم به یادآوری است نمایشگاه " چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " در هفتاد و هشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک گشایش یافته و علاقمندان می توانند از طریق " ایـنجـا " از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
———————————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده نظرات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید
جهت مشاهده متن بیانیه ی دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده متن بیانیه ی هیات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده اسامی راه یافتگان به نمایشگاه چهارمین جشنواره عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری افتتاحیه چهارمین جشنواره عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده برنامه های ویژه عکاسان مدعو در جشنواره عکس زمان  " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده یادداشت سینا دلشادی بر چهارمین جشنواره زمان  " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست