1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه های برتر تور عکاسی طبیعت معرفی شد

نگاه های برتر تور عکاسی طبیعت معرفی شد

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکس طبیعت در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد .
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتادمین تور عکاسی چیلیک به مقصد طبیعت پاییزی جنگل و دریاچه چورت با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون آثار دریافتی ، نگاه های برتر این تور عکاسی پاییزی معرفی شدند .
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز سه شنبه ۳ آذر ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تور عکاسی طبیعت ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به تبادل نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.
هشتادمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان مازندران و عبور از شهر ساری ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت ، منظره و مفهومی به پیکره با احساس پاییز برگ برگ جنگل و همچنین بازی نور و سایه بر سطح اب دریاچه و با بقایای درختان فرسوده جنگلی این آبگیر برگزار شد و تشکیل این نشست ، محفلی مهیا کرد تا با نمایش دستاوردهای این سفر از نگاه همسفران ، شرایط کمی و کیفی این کارگاه آموزشی عکاسی طبیعت را در قالب سفر عکاسی گروهی توسط عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور مورد نقد و بررسی قرار دهد .

در بخش بعدی این جلسه پس از نقد و بررسی عکس های برتر عکاسان همسفر ، زیبایی در طبیعت پاییز ، تعریف نشانه ها در عکاسی طبیعت ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : زهرا(نهلا) نیاورانی ، محمدرضا خرازی ، محمدحسن(کیوان) محمدی ، آزیتا قاسمی و سیدصادق موسوی ، عرفان علی پور مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: محمدرضا رحیمی ، سمانه میلانلو ، سعید مقدم ، علی(کامران) ذهبی ، محمدرضا زارع ، آمنه عبادی ، گل گونه نجفی تقدیر به عمل آمد .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : مریم خداوردی ، محمد کیانی ، مهدی نوری زاده ، فاطمه سادات(هانیه) حجازی ، شهلا صادقی ، مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .
مسئولیت این نشست و هدایت گفت و گوها را محمدحسن محمدی و صادق موسوی دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد عکاسی از پردیس هنرهای زیبا در دانشگاه تهران بر عهده داشتند .جلسه نقد تور عکاسی از دریاچه چورت

اسامی عکاسان همسفر در هشتادمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی در طبیعت به این ترتیب عنوان شده است : زهرا باقری فرد ، محمدرضا خرازی ، مریم خداوردی ، علی(کامران) ذهبی ، آمنه عبادی ، آزیتا قاسمی ، محمدرضا زارع ، محمدرضا رحیمی ، فاطمه سادات(هانیه) حجازی ، مهدی سروری ، شهلا صادقی ، مهدی نوری زاده ، زهرا(نهلا) نیاورانی ، محمد کیانی ، محمدحسن(کیوان) محمدی ، گل گونه نجفی ، سیدصادق موسوی ، صبوره منتظرین ، مریم متین ، سیدعرفان علی پور ، سعید مقدم ، مجید وفائی ، سمانه میلانلو .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در شرکت تعاونی های برتر به دلیل زمینه سازی مشارکت و حضور در سومین جشنواره عکس تعاون ، عکاسی از ماهیگیران ساحلی ، تالاب میانکاله و سفر به استان بوشهر می باشد .
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس مناظر شهری در « اینجا همدان »
پسین
راهیافتگان نمایشگاه اردوی عکس تعزیه لامرد معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

۵ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۰۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۲۸

    اصولا معتقدم که عکاسی در تور عکاسی اگر بدون برگزاری جلسه نقد و بررسی باشد آنچنان که باید، مفید نخواهد بود.
    بخش بسیار مهمی که باعث می شود نقاط قوت و ضعف کارهایمان را در یک محیط و شرایط مشترک متوجه شویم همین جلسات نقد و بررسی عکس ها می باشد.
    از تلاش های جناب آقای سروری برای هر چه بهتر برگزاری این جلسات، بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • جلسه بسیار ارزشمندی بود.
    با وجود مشغله بسیاری که داشتم در این جلسه حضور یافتم و بهره بسیاری بردم و به نظرم یکی از ویژگی های ارزشمند تورهای پایگاه عکس چیلیک همین جلسات نقد و بررسی آثار همسفران می باشد.
    از تمامی زحمات آقای سروری و پایگاه عکس چیلیک و دوستان عزیز و ارزشمند برگزارکننده این جلسه عکاسان گرامی آقایان صادق موسوی و کیوان محمدی صمیمانه سپاسگزارم.

    پاسخ
  • این مدل جلسات رو خیلی در مسیر آموزش عکاسی ضروری و لازم می دانم
    فقط ای کاش راهکاری پیدا کنید تا بشود عکس های مربوط به هر شهر و استان را در همان مقصد هم به نمایش گذاشت و در همانجا هم جلسه نقد را برگذار کرد تا ما هم استفاده کنیم.
    در مجموع خسته نباشید.

    پاسخ
  • نهلا نیاورانی
    ۰۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۰:۰۲

    این دومین سفر من با چیلیک بود، سفری خاطره انگیز و البته پربار؛ نتیجه جلسه نقد و بررسی هم برای من باعث بسی افتخار و شادی بود. خوشحالم که چیلیک رو کشف کردم !

    پاسخ
  • حضور در جلسات نقد و دیدن عکسهای همسفرانم و آموختن از آنها برایم شیرین است. آن دسته از عکاسانی که با اراده و پشت کار در بستر مناسبی که چیلیک فراهم کرده است فعالیت می کنند، به مرور زمان در عرصه عکاسی پیشرفت می کنند و وقتی شاهد پیشرفت دوستانم هستم، روحم تازه می شود. در پایان مسرورم که بر خلاف عرف جامعه عکاسی، عکسها بدون نام عکاس نقد و داوری می شوند…
    با سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست