1. خانه
  2. اخبار
  3. هدیه‌ای برای بدرقه آخرین روز فصل پاییز؛ برنده مسابقه عکس سال نشنال جئوگرافیک

هدیه‌ای برای بدرقه آخرین روز فصل پاییز؛ برنده مسابقه عکس سال نشنال جئوگرافیک

نتایج مسابقه عکاسی مستقل نشنال جئوگرافیک اعلام شد و عکسی از یک عکاس اهل اندونزی، توانست در میان بیست هزار عکسی که به این سایت فرستاده شده بود، برنده نهایی امسال لقب گیرد.

سرویس اجتماعی ـ سرانجام پس از  ماه‌ها انتظار و فرستادن بیش از بیست هزار عکس از ۱۳۰ کشور جهان، نتیجه مسابقه امسال عکاسی نشنال جئوگرافیک اعلام شد.
از ماه‌ها پیش و به دنبال انتشار فراخوان مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، عکاسان مستقلی از سرتاسر دنیا به تکاپو افتادند تا در رقابت معتبر این سایت معروف که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگ و هنر جوامع گوناگون می‌پردازد، شرکت کنند تا از این رهگذر، استعداد خود را در یک رقابت جهانی و معتبر به نمایش بگذارند.
 
ماه پیش، زمان فرستادن آثار به پایان رسیده بود و داوران یک ماه گذشته را مشغول بررسی تصاویر فرستاده شده به این سایت بودند. به رغم فرستادن بیش از بیست هزار  تصویر به این رقابت، تنها یک عکس و عکاس این اقبال را دارد تا فرد برگزیده این رقابت باشد و این بار، عکاسی از اندونزی به نام Shikhei Goh با ثبت تصویر یک سنجاقک در لحظات بند آمدن باران سیل آسا، برنده جایزه ۱۰,۰۰۰ دلاری این رقابت‌ها به همراه یک سفر رایگان برای شرکت در سمینار عکاسی سال آینده نشنال جئوگرافیک شد.
 
دیدن تصاویر این وب‌سایت همواره جذاب است؛ بنابراین، شما را به دیدن عکس برگزیده و یازده عکس دیگری که از سوی این سایت شایسته تقدیر شناخته شدند، دعوت می‌کنیم:
برنده اصلی مسابقه
 

«ایزابل نوردفل» از سوئد با تصویر یک پدر و پسر که به شکار گوزن رفته‌اند، تقدیر شده این مسابقه در بخش مردم است.
 

«هانگ شایو شی» از تایپه با عکسی با نام «مهمانی سولفوریکی»، یکی دیگر از تصاویر قابل تقدیر در بخش «سرزمینی» این مسابقه بود.
 

«کنت شیرایشی» از ژاپن؛ لحظه‌ای ناب از یک دریاچه زیبا را در «هوکایدو» تصویر کرده. این دریاچه که از مناطق دیدنی هوکایدوست، در بهار و تابستان و پاییز، میزبان گردشگران فراوانی است، ولی در زمستان به دلیل یخ زدن سطح دریاچه چندان با استقبال روبه‌رو نمی‌شود. عکاس تصویری از این دریاچه در هنگام بارش نخستین برف زمستانی را ثبت کرده؛ لجظه‌ای که رنگ دریاچه به دلیل آب‌های زیرزمینی گرمی که از زمین می‌جهند، به آبی جذابی تغییر می‌کند. 
 

«آنیوآر پاتجانه» از نپال در بخش «سرزمینی» این مسابقه، با عکسی از باران‌های موسمی نپال تقدیر شده است.
 

تصویری که در پارک ملی تانزانیا ثبت شده و «ماریوس کوئتزی»، عکاس این عکس، قصد القای وحشت و اضطراب را در این آن دارد. عکس در بخش «طبیعت» این مسابقات قابل تقدیر شناخته شده است.
 

بادبادک بازها، اثری از «فیلیپ کارولو» از برزیل؛ تصویر در محله «سانتا مارتای» ریودوژانیرو ثبت شده و در بخش «سرزمینی» این رقابت‌ها قابل تقدیر شناخته شده است.
 

«آنجل فیترو» با تصویری از ساحل «مورسیای» اسپانیا؛ ثبت کرده در بخش «طبیعت» این رقابت‌ها قابل تقدیر شناخته شده است.
 

«جورج ولگراپلوس» از استرالیا با این تصویر در بخش «مردم» این رقابت‌ها شرکت کرد و از اثرش تقدیر شد.
 

«استفانو پرسلی» با تصویری که از لحظه شکار در کنیا ثبت کرده، در بخش «طبیعت» این رقابت‌ها قابل تقدیر شناخته شده است.
 

«جیمز ورناکوتولا» از فلوریدا با ثبت تصویری از لحظه عبور شهاب سنگ در آسمان در بخش «سرزمینی» این رقابت‌ها شرکت کرد و از اثرش تقدیر شد.
 

«دافنا بن نون» با ثبت این تصویر از نهنگ بولگا در قطب شمال در بخش «طبیعت» این رقابت‌ها قابل تقدیر شناخته شد.
 
 
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست