1. خانه
  2. اخبار
  3. همزمان با گشایش در اندونزی نمایشگاه عکس «شکوه سایه‌ها» در ایران

همزمان با گشایش در اندونزی نمایشگاه عکس «شکوه سایه‌ها» در ایران

همزمان با گشایش در اندونزی
نمایشگاه عکس «شکوه سایه‌ها» در ایران

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۵/۰۴
۰۷-۲۶-۲۰۱۱
۱۷:۳۹:۰۰
۹۰۰۵-۰۳۳۶۳: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

شصت وپنجمین دوره از سلسله نمایشگاه‌های عکس در نگارخانه «چیلیک» به نمایش عکس‌های جاسم غضبانپور با عنوان «شکوه سایه‌ها» اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،طبق اعلام برگزارکنندگان؛مخاطب نگارخانه «چیلیک» در این دوره از نمایشگاه تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی را در قالب نمایشگاهی انفرادی با موضوع نقش فرم و رنگ در

لایه‌های معماری مساجد ایرانی از نگاه عکاس سالهای هشت سال دفاع مقدس «جاسم غضبانپور» مشاهده خواهد کرد.

غضبانپور در گفتگویی پیرامون انگیزه برگزاری نمایشگاهی با این موضوع اظهار داشت:مساجد ایران از حیث هنر معماری، خوشنویسی، کاشیکاری، لعابکاری و … در راس مساجد دنیا قرار دارند و در هرکجای دنیا که شما مسجدی را ببینید، ردی از هنر مساجد ایران و ایرانیان را در آنجا می‌توانید به وضوح مشاهده کنید.به طور مثال مسجد سلطان قابوس در کشور عمان دارای بزرگترین محراب و بزرگترین فرش دستباف دنیا است که کاشی‌های این محراب و نقشه، طرح و هنر فرش آن نیز با نام ایران و ایرانی گره خورده است.

وی با ذکر این نکته که نقش عکاسی برای مسئولین ما کمتر شناخته شده است ادامه داد: رسانه عکس امروزه در دنیا بهترین تریبون معرفی تاریخ و شناسنامه هر ملتی شده است و در کشور ما به دلیل شناخت محدود مسئولین نسبت به نقش این رسانه و ارتباطات محدود با چند عکاس، وسعت عملکرد و توانمندی‌های این حوزه به غایت محدود شده است.

این هنرمند برگزاری این نمایشگاه را در شهرهای اندونزی همچون: باندوگ، بوگور و جاکارتا فرصت مناسبی دانست تا از قدمت اهمیت نگاه هنرمندان ایرانی به سازه با اهمیت مسجد که محل حضور مسلمانان و نقطه اتصال جسم زمین به روح آسمان می باشد، حکایت کند.

«جاسم غضبانپور» متولد ۱۳۴۲ خرمشهر است و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر می‌باشد

از جمله هنرمندان صاحب اثر در دوره‌های پیشین نگارخانه چیلیک می توان به: صادق میری، سعید محمودی ازناوه، منوچهر یگانه دوست، سیدجلال الدین موسوی سپهر، امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، داریوش محمدخانی، حسین بهرامی، مرحوم کورش سیدابوطالب امام، یوسف گرامی، حسن ملکی، بهنام صدیقی، میرصفی اندیکلایی، جاسم غضبانپور، جواد سیدآبادی، بهزاد فیروزی، منصوره معتمدی، اسحاق آقایی و … اشاره کرد.

علاقمندان به دیدار از عکس‌های نمایشگاه «شکوه سایه‌ها» می‌توانند همزمان با گشایش این نمایشگاه به نشانی: www.ChiilickGallery.com مراجعه نمایند و تا تاریخ چهارم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.

بنا بر این گزارش،نمایشگاه عکس «شکوه سایه‌ها» همزمان با افتتاح در کشور اندونزی در شصت و پنجمین دوره از سلسله نمایشگاه‌های عکس در«نگارخانه چیلیک» نیز گشایش یافته است.

دوره آتی نمایشگاه نیز در این نگارخانه به نمایش عکس‌های راه یافته به نخستین جشنواره عکس ایران شناسی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست