1. خانه
  2. اخبار
  3. « شکوه سایه ها » همزمان با اندونزی در نگارخانه چیلیک

« شکوه سایه ها » همزمان با اندونزی در نگارخانه چیلیک

نمایشگاهی از عکس های " جاسم غضبانپور " با عنوان " شکوه سایه ها " از روز سه شنبه، ۴ مردادماه جاری در نگارخانه مرکز فرهنگی هنری شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی گشایش می یابد.
 " شکوه سایه ها " عنوان نمایشگاهی است که به موضوع معماری مساجد ایرانی پرداخته و با پشتیبانی موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال و حمایت اداره کل امور نمایشگاه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

نمایشگاه « جاسم غضبانپور » همزمان با اندونزی در نگارخانه چیلیک

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این نمایشگاه دربرگیرنده ۳۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر بوده که عکاس طی برنامه ریزی های صورت گرفته، با هدف حضور در مساجد سایر استان ها و پرداختن به آیین ها و مناسک، سفرهایی را در مناسبت های گوناگون مذهبی به شهرهای مختلف داشته است.

غضبانپور در گفت و گویی با " پایگاه عکس چیلیک " پیرامون این نمایشگاه اظهار داشت: مساجد ایران از حیث هنر معماری، خوشنویسی، کاشیکاری، لعابکاری و … در راس مساجد دنیا قرار دارند و در هرکجای دنیا که شما مسجدی را ببینید ردی از هنر مساجد ایران و ایرانیان را در آنجا می توانید به وضوح مشاهده کنید.

به طور مثال مسجد سلطان قابوس در کشور عمان دارای بزرگترین محراب و بزرگترین فرش دستباف دنیا است که کاشی های این محراب و نقشه، طرح و هنر فرش آن نیز با نام ایران و ایرانی گره خورده است.

جاسم غضبانپور با ذکر این نکته که نقش عکاسی برای مسئولین ما کمتر شناخته شده است ادامه داد: رسانه عکس امروزه در دنیا بهترین تریبون معرفی تاریخ و شناسنامه هر ملتی شده است و در کشور ما به دلیل شناخت محدود مسئولین نسبت به نقش این رسانه و ارتباطات محدود با چند عکاس، وسعت عملکرد و توانمندی های این حوزه به غایت محدود شده است.

ایشان برگزاری این نمایشگاه را در شهرهای اندونزی همچون: باندوگ، بوگور و جاکارتا فرصت مناسبی دانست تا از قدمت اهمیت نگاه هنرمندان ایرانی به سازه با اهمیت مسجد که محل حضور مسلمانان و نقطه اتصال جسم زمین به روح آسمان می باشد، حکایت کند.

لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس " شکوه سایه ها " همزمان با افتتاح در کشور اندونزی در شصت و پنجمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در" نگارخانه چیلیک " نیز گشایش یافته و علاقمندان می توانند از طریق " اینجا " از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
دوره آتی نمایشگاه نیز در این نگارخانه به نمایش عکس های راه یافته به " نخستین جشنواره عکس ایران شناسی " اختصاص خواهد یافت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست