1. خانه
  2. اخبار
  3. وزیر ارشاد:هنرمندان و اهالی رسانه در مواجهه با آزمون غزه سربلند بیرون آمدند

وزیر ارشاد:هنرمندان و اهالی رسانه در مواجهه با آزمون غزه سربلند بیرون آمدند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در دیدار از نمایشگاه عکس غزه اعلام کرد که هنرمندان و اهالی رسانه ایران در مواجهه با آزمون غزه سربلند بیرون آمدند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در دیدار از نمایشگاه عکس غزه اعلام کرد که هنرمندان و اهالی رسانه ایران در مواجهه با آزمون غزه سربلند بیرون آمدند.
محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پس از بازدید یک ساعته از نمایشگاه عکس غزه که او را پرویز کرمی ، مدیر کل دفتر حوزه وزارتی ارشاد اسلامی، اصغرمهرآیین رییس فرهنگسرای نیاوران و محمد فرنود مدیر اجرایی نمایشگاه همراهی می‌کردند، گفت:«یکی از ویژگی‌های عکس، ثبت واقعیات در لحظه است که مهر تأکید نهایی بر دانسته‌های آدمی می‌زند و آن را به رتبه وجدان انسانی ارتقا می‌دهد. به آدمی که اسیر غفلت‌ها و روزمرگی‌ها است، نهیب بیداری می‌زند و او را متوجه اخباری می کند که می‌داند اما از آنها به سادگی گذشته است. عکس‌های غزه با مخاطبش چنین می کند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهضتی که امروز در غزه برپاست را نهضتی دیرپا در تاریخ بشریت دانست و گفت:«این نهضت سال‌های سال پیش از غزه در جای دیگری از دنیا جاری بوده است و فرداها نیز در جایی دیگر نمایان می‌شود. به طور مثال ۳۰ سال پیش در چنین روزهایی،تصاویر غزه امروز در خیابانهای کشور ما پیدا بود و پس از آن هم در سایه جنگ تحمیلی، درگیر تجاوز متجاوزین امروز غزه بودیم.»
او تصاویر امروز غزه را تلفیقی از تجاوز و اشغال، غربت و مظلومیت، معصومیت کودکان، بی پناهی زنان و شجاعت مردان و مقاومت حماسی یک ملت خواند که در نمایشگاه عکس غزه نیز روایت شده اند.
 او افزود:« رزمندگان غزه، مثل رزمندگان ایران اسلامی در هنگام? جنگ به جای مویه و عزا، دل های سرخ دریایی خود را عیان کردند و همین باعث شد در سراسر دنیا مردم آزاده به یاری و حمایت برخیزند.»
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی هنرمندان و اهالی رسانه ایران را در مواجهه با آزمون غزه سربلند ارزیابی نمود و گفت:«امروز دیگر نهضت غزه، روح نهضت غزه و واقعیات امروز دنیا با هنر ایران اسلامی پیوند خورده است. برما است که این پیوند عزیز را مستحکم‌تر و نظام یافته تر کنیم تا این مهم هرچه بیشتر در آثار هنری ما جلوه کند. ما باید در خور این اتفاق هنرهایی نظیر موسیقی و سینمایی نشأت گرفته از این پیوندرا به دنیا ارائه کنیم.»
صفار هرندی با بهره گیری از تعبیر یکی از فرماندهان حماس که غزه را جنگ فرقان خوانده بود فجایع اخیر غزه را مرز عاطفه و کینه ، حق و باطل و شاخص انسانیت دانست و گفت:«همه دیدیم که در یک اتفاق نظر همگانی و همبستگی ملی، همه اقشار ملت ما برای صیانت از حقوق انسانیت فریاد اعتراض برآوردند و معلوم شد آنچه در فلسطین عزیز می گذرد برای همه ما مهم است به همین دلیل هم هنرمندان و اهل نظر ما نیز عواطف خود را نثار این راه خطیر کردند.»
 نمایشگاه عکس غزه از سوم تا یازدهم بهمن با همکاری دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.                               

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست