1. خانه
  2. اخبار
  3. چاپ تصاویر حماسه مقاومت و موزه دفاع مقدس خرمشهر در کتاب مصور عکاس آمریکایی

چاپ تصاویر حماسه مقاومت و موزه دفاع مقدس خرمشهر در کتاب مصور عکاس آمریکایی

تصاویر حماسه مقاومت و موزه دفاع مقدس خرمشهر در مجموعه کتاب مصور عکاس مشهور آمریکایی به نام "نگاه به ایران" به چاپ رسید.
 

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، مارک ادوارد هریس عکاس مشهور آمریکایی که سال گذشته از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد، این تصاویر را در کتاب مصور خود به نام نگاه به ایران به چاپ رسانده است.
وی که نزدیک به دو ماه در کشورمان اقامت داشته است در بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر ضمن ادای احترام به مقام شهیدان گمنام این مرکز، سیاست های ضد بشری و جنگ طلبانه بوش را در خاورمیانه محکوم کرد و صدام را به عنوان آلت دست کشورهای سلطه گر عامل تجاوز به ایران اسلامی توصیف کرد.
این عکاس آمریکایی ضمن ستایش از مقاومت مردمی خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی عراق بیش از یکصد عکس از آثار حماسه مقاومت و فتح خرمشهر را که در موزه این شهر نگهدار می شود، گرفت و تعدادی از آنها را در کتاب جدید مصورش به جهانیان معرفی کرد.
مارک ادوارد هریس که از زندگی معنوی و سلوک و آداب و آثار تاریخی هنری و اقوام مختلف ایران اسلامی نیز عکس تهیه کرده است، در مقدمه کتاب خود تمامی ادعاهای منفی علیه مردم و جمهوری اسلامی ایران را رد می کند و از میهمان نوازی، خونگرمی، سطح بالای هوش و سواد مردم کشورمان به نیکی یاد می کند و آنچه را غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بیان می دارد قویا تکذیب می کند. برخی از تصاویر این عکاس ایرانی به خوبی لایه های زندگی دینی مردم ایران را به نمایش می گذارد.
وی از سطح بالای سواد بانوان ایرانی با ابراز تعجب شدید یاد می کند و از زیبایی های حجاب آنها نیز بعنوان دستاوردهای خاص سفرش به ایران می نویسد.
وی همچنین اعتراف می کند در ایران آزادی بیان و دموکراسی را دیده است و بر خلاف بسیاری از کشورها که مردم جرات بیان ندارند، مردم ایران به راحتی حتی درباره مسوولان کشورشان انتقاد کرده و حرف خود را می زنند.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر به پاس توجه ویژه این عکاس آمریکایی به واقعیت های ایران اسلامی و ادای احترام وی به حقانیت دفاع مردمی ملت و نظام ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس یک جلد کتاب مصور حمایت خرمشهر را به وی اهدا می کند./

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست