1. خانه
  2. اخبار
  3. چهلمین اردوی کانون عکس مشهد برگزار شد

چهلمین اردوی کانون عکس مشهد برگزار شد

در گرمترین ماه تابستان داغ امسال چهلمین اردوی کانون عکس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد با حضور ۳۹ نفر از اعضای کانون برگزار شد.

"شب" از آن مظاهر زیبای طبیعت است که رمز و رازهای زیادی دارد . گرچه نیمی از عمر ما را شب تشکیل میدهد اما معمولاً درک ما از این نیمه بسیار اندک است ، زیرا بیشتر آن را در "خوابیم" ! به همین خاطر است که تلاش انسان برای تصرف هرچه بیشتر این نیمهی عمرش ، بسیار لذتبخش و در طول تاریخ خاطرهانگیز بوده است .
یکی از انواع تصرفها که اتفاقاً ماندگارتر و ملموستر است و بهرغم عمر بسیار کوتاه ِ یک و نیم قرنی خود و کم سن و سال بودناش ، خاطرات و جلوههای زیبا و زیادی را برای ثبت در تاریخ بشر خلق کرده است ، "عکاسی شب" است .
از همین روی ۳۹ نفر از اعضای پیوسته و غیرپیوستهی « کانون عکس انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر مشهد » درچهلمین اردوی تخصصی – آموزشی عکاسی کانون، ساعت ۲۰ شامگاه پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۷ ، در مقابل ورودی پارک ملت مشهد ( محل دائمی یرگزاری اردوها) به هم پیوستند و به تمرین و کسب تجربههای تازهای از زوایای مختلف عکاسی در شب پرداختند.
آنان در کوششی ۶ ساعته "تکنیک" و "تفکر"شان را به هم آمیختند تا بتوانند "عکاسی شب" کنند نه فقط "عکاسی در شب" .
عکاسی در شب مشکلات و سختیهای خاص خودش را دارد که شاید حمل پایه بارزترین آن باشد ، اما هیچ کدام از اینها باعث نشد تا گروه را از سعی و تلاش جدی باز دارد ، حتی آنان که خستگی طی مسیر از شهرستان را برای حضور در این اردو به تن خریده بودند .

لازم به ذکر است به کوشش امین ابراهیمی – مسئول برگزاری اردوهای کانون عکس – جلسه نقد و بررسی آثار شرکت کنندگان دراین اردو پنج روز پس از برگزاری اردو در تالار هنر مشهد با حضور نوشین وفادار / سیدمجتبی خاتمی وحمید شعفی زاده برگزار گردید.

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست