1. خانه
  2. اخبار
  3. کارت های پستال تاریخی زنان ایران در موزه عکسخانه شهر

کارت های پستال تاریخی زنان ایران در موزه عکسخانه شهر

یکصدو پنجاه و نهمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر به نمایش کارت پستال هایی از عکس زنان، با عنوان " زنان ایران به روایت کارت پستال‌های تاریخی ۳ " در حال برگزاری است.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در این نمایشگاه تعداد ۳۰ قطعه کارت پستال، از مجموعه مهرداد اسکویی انتخاب شده است و به همت گروهی از محققین و پژوهشگران به دقت بررسی، شناسایی و خوانش شده است.

کارت های پستال های تاریخی زنان ایران در موزه عکسخانه

همراهان مهرداد اسکویی در سیر این پروژه: مهدخت ابولفتحی، مهکامه ابولفتحی، رزیتا انواری، معصومه الماسی ماشک، مژگان الماسیان، زینب علیزاده، ماندانا کریمی، اکرم کریم‌زاده اصفهانی، افسانه روشن، لیلا زندی، دکتر شهرام امینیان، اشکان امینیان، دکتر بابک روح الامینی، محمد غفوری، دکتر علی کالیراد، دکتر اصغر ایزدی جیران، کوروش شبگرد و ویلیام یانگ بوده اند.

در قاب اول این نمایشگاه آمده است: زندگی زنان ایرانی و ابعاد گوناگون آن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که همواره توجه عکاسان و ناشران کارت پستال‌ها را بر می‌انگیخت. به ویژه برای بسیاری از مخاطبان غربی که همواره با جلوه‌های بیرونی و ظاهری حیات اجتماعی زنان آشنا بودند و می‌کوشیدند تا به اسرار جهان به ظاهر راز آلودی که از نظر آنان در پس حجاب و اندرونی خانه‌ها پنهان شده بودند پی ببرند، عکس‌ها و کارت پستال‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار‌های اطلاع رسانی درباره زنان ایرانی و راه ورسم زندگی آنان و زدودن غبار کژاندیشی‌ها در اذهان ناظران بیگانه بود. شاید از همین رو بود که بیشتر کارت پستال‌های مربوط به زنان توسط عکاسان و ناشران خارجی منتشر می‌شد.»

همچنین در راستای تفهیم زیرساخت های علمی نمایشگاه، نشستی علمی خود در روز شنبه ۹ مهرماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور اساتید: دکتر منصوره اتحادیه (نظام مافی) دکترای تاریخ، دکترسهیلا میرشمس شهشهانی دکترای انسان‌شناسی، اصغر ایزدی جیران دانشجوی دکترای انسان‌شناسی، برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند برای دیدار از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ تا ۱۷، پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ (بجز جمعه‌ها وایام تعطیل) به موزه عکسخانه شهر مراجعه نمایند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست