1. خانه
  2. اخبار
  3. کاظم اخوان پیش از این که عکاس باشد رزمنده بود

کاظم اخوان پیش از این که عکاس باشد رزمنده بود

 همکار خبرنگار ربوده شده ایرانی:کاظم اخوان پیش از این که عکاس باشد رزمنده بود

همکار خبرنگار ربوده شده ایرانی:

همکار خبرنگار ربوده شده ایرانی:
کاظم اخوان پیش از این که عکاس باشد رزمنده بود

تهران – حیات

علی فریدونی همکار "کاظم اخوان" عکاس و عضو هیات دیپلماتیک ربوده شده ایرانی در لبنان گفت: اخوان جزو نیروهای شهید چمران بود و عکاسی نیز می کرد و بعد از شهادت شهید چمران به ایرنا آمد.
فریدونی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و همکار کاظم اخوان در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: کاظم اخوان یکی از اعضای گروه شهید چمران موسوم به ستاد جنگ های نامنظم بود که همیشه  همراه این شهید بود.
وی اضافه کرد: از آنجایی که کاظم اخوان جزو نیروهای شهید چمران بود و به عکاسی نیز می پرداخت تقریبا ۹۹ درصد عکس های شهید چمران در جبهه ها متعلق به اوست.
فریدونی گفت: من در کنار کرخه با کاظم اخوان آشنا شدم، وی آن زمان هنوز به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیامده بود و به عنوان رزمنده و عکاس در کنار شهید چمران فعالیت می کرد و پس از به شهادت رسیدن چمران به دلیل آشنایی که کمال خرازی مدیر عامل وقت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با شهید چمران داشت و کاظم اخوان را هم کاملا می شناخت از وی دعوت کرد تا به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که آن زمان نامش خبرگزاری پارس بود بیاید.
وی با اعلام اینکه ما عکاس آکادمیک نبودیم، ادامه داد: سیف الله صمدیان به عنوان استاد راهنمای ما بود و در هر عملیات واجب بود ما آنجا باشیم ، در جنگ کار عملی را شروع کردیم ، البته عکاسی را به صورت مختصر بلد بودیم ولی در جنگ آن را کامل تر کردیم.
همکار کاظم اخوان درباره عکس های وی از سال های ابتدایی جنگ گفت: با توجه به اینکه زمان عکاسی اخوان فوق العاده کم بود، عکس هایی را ثبت کرد که به جرات جز حرفه ای ترین و ماندگارترین عکس های تاریخ دفاع مقدس و بسیار ارزشمند و استثنایی است.
فریدونی در خصوص ویژگی های شخصی و اخلاقی اخوان اظهار داشت: پدربزرگش جزو خادمین امام رضا (ع) بود و خودش نیز بسیارمذهبی بود و به دلیل اینکه خودش هم رزمنده بود در عکاسی هم موفق بود مثلا می فهمید که خمپاره کی و کجا اصابت خواهد کرد، ضمن اینکه بسیار شجاع بود.
فریدونی افزود: اخوان درعملیات بیت  المقدس نیز عکس های بسیار خوبی از خرمشهر ثبت کرد و بعد از آن جزو دو عکاسی بود که به لبنان رفت و از سرنوشتش اطلاع دقیقی در دست نیست.
پایان پیام

ثبت کننده مطلب: ۸

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست