1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب « رتوش فیلم و عکس » منتشر شد

کتاب « رتوش فیلم و عکس » منتشر شد

کتاب " رتوش فیلم و عکس " به قلم مهدی اشرفی و محمدمهدی تدین موغاری به دفتر " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) رسید و پس از معرفی در " پایگاه تخصصی کتاب عکس " در دسترس همگان قرار گرفت.

مخاطب در ابتدای کتاب پس از مقدمه ناشر در بخشی از متن مربوط به مولفین می خواند:
از ناصرالدین شاه قاجار تا ژول ریشاردو عبدالله قاجار همگی نقاشان خوش ذوقی بودند که که به عکاسی علاقه مند شدند و عکس هایشان ترکیبی از نقاشی و عکاسی بود.
بدون شک در اولین عکس های پرتره در بیش از یک قرن گذشته به دلیل کیفیت نازل عکس ها، رتوش نقش مهمتری نسبت به عکس های امروزی داشته است به طوری که در عکسهای دوره قاجار تلفیقی از عکاسی و نقاشی و گاهی هم خط نوشته و حاشیه نویسی در عکس ها دیده می شود و دلیل اصلی این هنرنمایی تلاش در جهت ارتقای کیفیت بصری عکس است.
اگرچه کیفیت و وضوح عکسهای امروزی به هیچ عنوان قابل مقایسه با عکس های گذشته نیست اما تلاش عکاسان از گذر این همه توسعه تکنولوژی و ابزارهای حرفه ای عکاسی متوقف نگردیده و رتوش در عکاسی پرتره و آتلیه ای هنوزهم یکی از ارکان مهم در میزان مهارت و هنرمندی عکاسان محسوب می گردد.

کتاب " رتوش فیلم و عکس " در قالب سرفصل هایی چون: تاریخچه رتوش، رتوش در عکاسی سنتی، گریم و رتوش، فنون عرضه و نمایش عکس، تصاویر دیجیتال، معرفی نرم افزار فتوشاپ، مروری بر ابزارهای فتوشاپ، رتوش دیجیتال و ویرایش تصویر به ارایه متن پرداخته و در پایان کتاب با ارایه پرسش هایی چهارگزینه ای و پاسخ پرسش ها نسبت به طرح آزمون از مخاطب اقدام کرده است.

کتاب " رتوش فیلم و عکس " به قلم مهدی اشرفی و محمدمهدی تدین موغاری ، در قطع رقعی به زبان پارسی در نشر حریم دانش به شماره شابک:۴-۱۷-۲۷۰۶-۹۶۴-۹۷۸ در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قالب ۱۸۶ صفحه به شکل عکس دار، با کاغذ تحریر و چاپ سیاه سفید و قیمتی برابر با: ۱۲۰۰۰۰ ریال (دوازده هزار تومان) به چاپ رسیده و در فهرست مجموعه کتاب های " پایگاه تخصصی کتاب عکس " به ثبت رسیده است.

علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی معرفی شده در " پایگاه تخصصی کتاب عکس " می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب ها و نشریه های موجود در این پایگاه، از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک " در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.
سایر متقاضیان شهرستان نیز جهت تهیه این کتاب درخواست خود را " ایـنجـا " مطرح کرده و یا با شماره های: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست