1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب « فرهنگ مصور عکاسی » منتشر شد

کتاب « فرهنگ مصور عکاسی » منتشر شد

کتاب " فرهنگ مصور عکاسی " به قلم دیوید پرکل، منتقد و محقق حوزه عکاسی با ترجمه کریم متقی به دفتر " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) رسید و پس از معرفی در " پایگاه تخصصی کتاب عکس " در دسترس همگان قرار گرفت.

در ابتدای کتاب و در بخشی متن مربوط به پیش گفتار مترجم به قلم کریم متقی می خوانیم:
کار ترجمه این اثر یک سال به طول انجامید و تک تک سرفصل ها در فضای گفتمان کلاس های آموزشی مطرح شدند؛ در مواردی نیز به دلیل نارسا بودن مطلب به ترجمه مجدد و یا تکمیل مطالب، سعی دوچندان شد. سعی بر آن بود که، برای درک مفاهیم، زبان دانشجویی به کار گرفته و حفظ شود، از این رو در برخی موارد، از سر نیاز و برای تفهیم ساده و بهتر موضوع، متن اصلی به شیوه ای تفسیری ارائه شده است.
کتاب « فرهنگ مصور عکاسی » منتشر شد

مترجم در ادامه و در بخش دیگری از این متن آورده است: 
برای ادای کامل برخی موضوعات به کتاب فرهنگ عکاسی، اثر اسماعیل عباسی بارها مراجعه و مطالب مورد مقایسه قرار گرفت. در مواردی نیز به جهت رساتر بودن مطلب، عین نوشته ی اسماعیل عباسی ارائه شد.

در کتاب حاضر، بعد از مقدمه مترجم، پیش گفتار نویسنده و در نهایت کتاب با مرور اصطلاحات به متن و نمایش تعداد آثاری شاخص در بیان هر واژه صورت کتاب را چیدمان کرده و به جهت نمایش و دسترسی آسان برای مخاطب، فهرست کلمه ها را در ابتدای کتاب با نمایه های لاتین همراه کرده است. کریم متقی دارای مدرک کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است و هم‌اکنون در دانشگاه آزاد تبریز عکاسی تدریس می‌کند.

با ترجمه متقی، پیش‌تر کتاب‌هایی چون «زیبایی در عکاسی» نوشته رابرت آدامز، «کلمات عکاسی، تاریخ عکاسی: راهنمای اندیشه‌ها، جنبش‌ها و تکنیک‌های عکاسی از سال ۱۸۳۹ تا به امروز» نوشته ژیل مورا و «ارتباط بی‌واسطه با پرتره‌ها» نوشته هنری کارتیه برسون، به چاپ رسیده است.

کتاب " فرهنگ مصور عکاسی" اثر دیوید پرکل و با ترجمه عکاس و مترجم کریم متقی، در قطع جیبی به زبان پارسی در نشر پرگار به شماره شابک:۹۷۸-۹۶۴-۲۷۱۵-۳۸-۱ در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و در قالب ۳۰۳ صفحه به شکل عکس دار، با کاغذ گلاسه و چاپ رنگی و قیمتی برابر با: ۲۰۰۰۰۰ ریال (بیست هزار تومان) به چاپ رسیده و در فهرست مجموعه کتاب های " پایگاه تخصصی کتاب عکس " به ثبت رسیده است.

علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی معرفی شده در " پایگاه تخصصی کتاب عکس " می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب ها و نشریه های موجود در این پایگاه، از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک " در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.
سایر متقاضیان شهرستان نیز جهت تهیه این کتاب درخواست خود را " ایـنجـا " مطرح کرده و یا با شماره ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست