1. خانه
  2. اخبار
  3. کریمی: در عکاسی پرتره هنر ارتباط با سوژه مهم است

کریمی: در عکاسی پرتره هنر ارتباط با سوژه مهم است

چندی پیش نمایشگاهی از عکس های پیام ایرائی در خانه هنرمندان گشایش یافت که خبر آن با عنوان: " نمایش گلبرگ‌های پیام ایرائی در خانه هنرمندان " در بخش اخبار " پایگاه عکس چیلیک " منتشر شد.
نیکی کریمی یکی از هنرمندان سرشناس عرصه بازیگری که در این نمایشگاه عکسی نیز از ایشان به نمایش گذاشته شده، در دیداری که از نمایشگاه عکس " گلبرگ ها " داشت پیرامون نمایشگاه به پرسش هایی پاسخ گفت که از نقطه نظر یک هنرمند دقت و تعمق در این نکات خالی از لطف نیست.

کریمی: در عکاسی پرتره هنر ارتباط با سوژه مهم است

به گزارش پایگاه عکس چیلیک " نیکی کریمی در دیدار از مجموعه‌ای از پرتره‌های بازیگران به روایت دوربین " پیام ایرائی " ویژگی کار این عکاس را تصویر کردن روحیات و درونیات سوژه‌هایش دانست.

کریمی درباره کیفیت نمایشگاه گفت: از ابتدا می‌دانستم که نمایشگاه عکس‌های پیام ایرایی به طور قطع نمایشگاه خوبی خواهد بود اما آنچه دیدم فراتر از تصوراتم بود.
وی ادامه داد: خیلی‌ها ممکن است تصور کنند که عکاسی پرتره کار بسیار ساده‌ای است اما در حقیقت در این نوع عکاسی یک لحظه است که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد و ایرایی آن لحظه‌ها را می‌شناسد.

کریمی تاکید کرد: پیام ایرایی به موجب نوع شخصیتی که دارد موجب می‌شود که افراد راحت و با فراغ بال در مقابل دوربینش قرار بگیرند و من فکر می‌کنم همین آرامش اوست که در بهتر شدن عکس‌ها تأثیر بسزایی دارد. ایرائی هنر ارتباط با دیگران را بلد است و این نکته در عکاسی پرتره بسیار مهم است.

وی افزود: هر چند عکاسان زبردست زیادی داریم که عکس‌های خوب و قابل تأملی هم می‌گیرند، اما در حقیقت علاوه بر مهارت و هنر عکاسی، نوع ارتباط ایرایی با هنرمندان است که موجب می شود آنها او را به عنوان عکاس اختصاصی خود برگزینند.

این بازیگر در پایان گفت و گوعنوان کرد: نکته مهمی که در این نمایشگاه توجهم را جلب کرد این بود که عکاس به شخصیت حقیقی و درونی این افراد نزدیک شده است. می‌توان به وضوح بخشی از شخصیت واقعی افراد را در این عکس‌ها مشاهده کرد و این توانایی‌ای است که من نظیر آن را کمتر در کارهای عکاس دیگری دیده‌ام.
نمایشگاه عکس " گلبرگ ها " تا پایان روز چهارم اسفند ماه، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای دیدار علاقمندان به هنر عکاسی است.
خانه هنرمندان در تهران، خیابان طالقانی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنرمندان واقع شده است.

خبر: نغمه دانش

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست