1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش نشست و بررسی عکاسی فیلم و تئاتر در اصفهان

گزارش نشست و بررسی عکاسی فیلم و تئاتر در اصفهان

کانون عکس اصفهان با اطلاع رسانی از پیش انجام شده عصر روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه سال جاری پذیرای مسعود پاکدل بود تا با ایشان در زمینه تخصصی کار این عکاس به بحث و گفت وگو بنشیند.

گزارش نشست و بررسی عکاسی فیلم و تئاتر در اصفهان

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " کانون عکس اصفهان در نخستین جلسه هفتگی خود در سال جدید و در تازه ترین دور نشست های این کارگاه به موضوع عکاسی فیلم و تئاتر اختصاص پرداخت.

مسعود پاکدل عکاس تئاتر و فیلم در این زمینه میهمان اعضای کانون بود، تا در این جلسه پاسخگوی پرسش های علاقه مندان حاضر در این نشست باشد.

در این سفر سیدرضا موسوی یکی دیگر از عکاسان عرصه عکاسی تئاتر کشور به صورت دوستانه مسعود پاکدل را تا اصفهان همراهی کرده بود.

اعضای کانون این فرصت را غنیمت دانسته و جلسه را با حضور هر دو بزرگوار برگزار کردند تا بتوانند پاسخ های هر دو عکاس را در این زمینه جویا شوند.
حضور از پیش تعیین نشده و مواجهه ی این دو عکاس و بیان دیدگاه ها، به عنوان یک اتفاق جالب، جذابیت های برنامه را دوچندان کرد. این رویداد تا جایی پیش رفت که در جواب بعضی از سوالات اختلاف نظر بین پاسخ های مستقل هر دو مهمان باعث می شد که مخاطبین از زوایانی کاملا متفاوت به موضوع این نشست نگاه کنند.
در این جلسه موضوعاتی مانند: تعریفی مشخص از عکاسی فیلم و عکاسی تئاتر، تفاوت های عکاسی فیلم و تئاتر و … طرح و نگاه مسعود پاکدل به مقوله عکاسی فیلم شکافته شد و تجربیاتش در فیلم های مختلف و بخصوص سریال مختارنامه مطرح شد.
سیدرضا موسوی با اعلام مخالفت خود نسبت به تعریف رایج از عکاسی فیلم و مقایسه آن با تئاتر توانست زوایای جدیدی از عکاسی تئاتر را برای حاضرین بیان کند.

گزارش نشست و بررسی عکاسی فیلم و تئاتر در اصفهان

سوالها و پرسش های طرح شده توسط حاضرین  گاهی موضوع را به زمینه های دیگری هم می کشید و نشست در این راستا مفیدتر به پیش می رفت.

مقایسه عکاسی تئاتر با عکاسی خبری، وضعیت تحصیلات آکادمیک و کتابهای منتشره در این موضوع، دستمزدها و قراردادهای تهیه کنندگان با عکاسان، تجهیزات مورد نیاز، ایجاد سبک شخصی در عکاسی سینما و تاتر، ارتباط عکاس با فیلمنامه از دیگر موضوعاتی بود که مهمانان برنامه به دقت پاسخ گفتند.

در قسمت دیگری از برنامه، تجربیات عملی عکاسان در سر صحنه و مشکلات عمومی که اکثرا با آن دست به گریبانند را مورد بررسی قرار دادند و در انتها راه‏های وارد شدن به دنیای حرفه ای برای عکاسان مطرح شد.
بیش از دوساعت پرسش و پاسخ با مسعود پاکدل و سیدرضا موسوی توانست جنبه های متفاوتی از شاخه ی عکاسی سینما و تئاتر را به بیانی شفافتر از همیشه برای حاضرین روایت کند.

عکس های خبر: حسین عسکری

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست