1. خانه
  2. اخبار
  3. “یک عکس یادگاری” در شبکه چهار

“یک عکس یادگاری” در شبکه چهار

فیلم مستند "یک عکس یادگاری" ساخته حسین راستی که درباره "نار و نی" سعید ابراهیمی‌فر است، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۲۱:۴۵ روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

حسین راستی درباره این فیلم مستند به خبرنگار مهر گفت: من از نسلی هستم که دوران نوجوانیم با شکوفایی سینمای ایران همراه بود. "نار و نی" نیز متعلق به همان زمان است و همیشه برایم خاطراتی خوب را تداعی می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم "یک عکس یادگاری" در قالب برنامه "یک فیلم، یک تجربه" بسازم.

وی افزود: در این مستند ۴۷ دقیقه‌ای با سعید ابراهیمی‌فر، همایون پایور، جهانگیر الماسی، ژیلا ایپکچی و طهماسب صلح‌جو گفتگو کرده‌ایم و بیشتر صحبت‌های ما با عوامل "نار و نی" درباره ساخت آثار شاعرانه در سینماست.

راستی درباره مراحل تحقیق این مستند، گفت: متاسفانه فیلمی از پشت صحنه "نار و نی" در دسترس نبود و عکس‌های فیلم نیز قابل استفاده نبود. بیشتر منابع تحقیقاتی ما خاطرات عوامل فیلم، منتقدان سینما و نشریات سینمایی آن دوران بود. "یک عکس یادگاری" مستندی گفتگومحور است.

از عوامل تولید این مستند می‌توان به محقق و کارگردان: حسین راستی، تصویربردار: مجید گرجیان، صدابردار: سعید عصاری و تدوین: فاطمه صادقی‌زاده اشاره کرد. راستی آثار مستندی چون "نیت" و" دفینه" را در کارنامه دارد.

"نار و نی" تولیدات سال ۱۳۶۷ و داستان یک عکاس جوان است که یک شب با جسد نیمه‌جان پیرمردی مواجه می‌‌شود و او را به بیمارستان می‌رساند و… جهانگیر الماسی، علی‌اصغر گرمسیری، رسول نجفیان، غزال علمی، بیوک میرزایی و محسن قاضی‌مرادی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست