1. خانه
  2. اخبار
  3. «قربانیان جنگ؛سفیران صلح» عکس‌های مهدی منعم از فردا در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید

«قربانیان جنگ؛سفیران صلح» عکس‌های مهدی منعم از فردا در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه عکس‌های «مهدی منعم» با عنوان «قربانیان جنگ؛سفیران صلح» از فردا ـ ۳۰ مهر ماه ـ به‌یاد قربانیان غیرنظامی جنگ عراق و ایران همزمان با روز جهانی صلح در گالری «پاییز» خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

 

به گزارش بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،«مهدی منعم» پیش از این هنگام انتشار کتاب عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» ،آن را بیانیه‌ای در دفاع از تمام قربانیان غیرنظامی جنگ‌ها اعلام کرده بود که پیام صلح را به تمام جهانیان مخابره می‌کند.

 

منعم عکاس مستند اجتماعی است که از سال ۱۳۶۰ عکاسی حرفه‌یی را آغاز کرده و در جریان دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف به‌عنوان عکاس خبری فعالیت می‌کرد.

 

او عکاسی از جانبازان جنگ تحمیلی را ازسال۱۳۶۷، انتشار کتاب «معجزه امید» از مجموعه جانبازان را درسال ۱۳۷۸، عکاسی از مصدومان شیمیایی و جانبازان حملات هوایی عراق به مناطق مسکونی و مجروحان ناشی از مین‌های به‌جامانده ازجنگ تحمیلی با عنوان قربانیان جنگ را ازسال ۱۳۸۰ و انتشار کتاب عکس سیاه و سفید «قربانیان جنگ» را در کارنامه‌ی حرفه‌یی کاری خود دارد.

 

منعم متولد رشت و خودآموخته عکاسی است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درجه‌ی دو هنری دریافت کرده است.

 

پیش از این نماینده‌ی ارتباطات دفتر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در تهران – جان استریک – که این بار نیز یکی از حامیان این نمایشگاه است، دراین‌باره آثار این هنرمند عکاس گفته بود:«مجموعه‌ی عکس‌های «‌قربانیان جنگ» نگاه انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه‌ای به مقوله‌ی جنگ دارد که این گرایش هم‌سوی روش کاری کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ است. اما، دلیل دیگری که این عکس‌ها مورد توجه ما قرار گرفت به تصویر درآوردن تأثیرات ناگوار این سلاح‌ها و روش‌هایی است که حقوق‌ بشردوستانه‌ی بین‌المللی به‌کارگیری آن‌ها را درمورد غیرنظامی‌ها ممنوع اعلام کرده است».

 

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار مهدی منعم، فردا -۳۰ شهریور ماه – ساعت ۱۷ در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و نمایش آن تا هفتم مهر ماه ادامه دارد.

 

یونسکو،سازمان صلیب سرخ و شرکت آفومار از دیگر حامیان این نمایشگاه هستند و خانه هنرمندان ایران نیز به گفته منعم خارج از نوبت یکی از گالری‌های خود را در اختیار این عکاس قرار داده تا در آستانه روز جهانی صلح بار دیگر بخشی از مجموعه آثار ارزشی خود را به نمایش بگذارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست