1. خانه
  2. اخبار
  3. «قربانیان جنگ» مهدی منعم امروز رونمایی می شود

«قربانیان جنگ» مهدی منعم امروز رونمایی می شود

 

مهدی منعم پس از سالها تلاش و پیگیری کتاب "قربانیان جنگ" خود را با موضوع "قربانیان غیر نظامی جنگ" است، معرفی و رونمایی می کند.

مهدی منعم متولد سال ۱۳۳۹ است و سال ها است که برای ثبت و تالیف کتاب عکس "قربانیان جنگ" کوشیده است تا با بیان اعتقاد و باور و با زبان هنر، درد تلخ و سخت قربانیان غیر نظامی را که در اثر جنگ مجروح و مصدوم می شوند، بازگونماید.


منعم در مقدمه این کتاب که بدون تردید از جایگاه خاصی در مجموعه کتاب های اسناد تصویری جنگ برخوردار است، این چنین آورده :

«من سال‌ها با صحنه‌های تلخی رو به رو شدم که که با دوربین عکاسی آنها را مستند کردم.
این عکس‌ها حاصل احساس ناخوشایندی است که از کابوسی به نام جنگ در ذهن دارم.
با همه وجود تلاش کرده‌ام این احساس را به همه جهانیان منتقل کنم، برای آنکه همه به زندگی همراه با صلح و آرامش فکر کنیم.
شک ندارم که تصاویر عکاسی قادر است جهانیان را در راه رسیدن به تفاهم انسانی و زندگی در صلح و آرامش یاری دهد و این یعنی معجزه تاثیر گذاری عکس، که به آن ایمان دارم.»

گروهی از عکاسان همچون: بهمن جلالی، امیرعلی جوادیان، مریم زندی، حسن سربخشیان، افشین شاهرودی، سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، جاسم غضبانپور، نصرالله کسرائیان و محمود کلاری هم در بخشی از کتاب که با نام خود به امضا رسانده اند پیرامون مولف این کتاب نوشته اند:
"مهدی منعم عکاسی است، که با پایان گرفتن روزهای جنگ هشت ساله عراق و ایران، دوربین خود را به سوی واقعیت‌های زندگی رنج دیدگان جنگ نشانه رفته تا به تاکید بگوید که جنگ تلخ‌ترین تجربه بشری و زیباترین تجلی رفتار انسان‌ها، تلاش‌شان در راه صلح و پایان بخشیدن به جنگ است".

نظارت فنی چاپ این اثر با ابراهیم صافی است و انتشارات تصویر ایران با حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ این کتاب را منتشر کرده است و به بهای ۱۵۰۰۰تومان در دست تهیه علاقمندان است.

کتاب "قربانیان جنگ" عصر امروز ۱۴ مرداد ماه در طبقه چهارم هتل لاله تهران، در حضور عکاسان و اعضاء کمیته بین المللی صلیب سرخ رو نمایی می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست