1. خانه
  2. اخبار
  3. مهدی منعم با « قربانیان جنگ » به راه ابریشم می رود

مهدی منعم با « قربانیان جنگ » به راه ابریشم می رود

نمایشگاهی از عکس های " قربانیان جنگ " توسط عکاس هنرمند مهدی منعم عصر روز جمعه ۲۴ اردی بهشت ماه در نگارخانه راه ابریشم گشایش می یابد.
این نمایشگاه که به مناسبت سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار می شود دربرگیرنده عکس هایی از تصاویر قربانیان غیرنظامی استان های مرزی کشور می باشد که در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران مورد صدمه آثار باقیمانده از جنگ واقع شده اند.

منعم که چندی پیش کتاب این نمایشگاه را با همین عنوان رونمایی کرد و با سالها حضور، همراهی و زندگی با موضوع در خطه مرزنشینان، عکس هایی را به ثبت رساند که گواه روشنی از فاجعه های انسانی کاربرد سلاح های جنگی علیه غیرنظامیانی است که سرگرم زندگی و گذران معیشت هر روزه خود هستند و در لحظه ای ناگهان! قربانی بقایای مانده از دیروز می شوند.

مهدی منعم با « قربانیان جنگ » به راه ابریشم می رود

" جان استریک " نماینده‌ ارتباطات دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تهران درباره عکس ها معتقد است: 

" ‌قربانیان جنگ " نگاه انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه‌ای به مقوله‌ جنگ دارد که این گرایش هم‌سوی روش کاری کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ است اما دلیل دیگری که این عکس‌ها مورد توجه ما قرار گرفت به تصویر درآوردن تأثیرات ناگوار این سلاح‌ها و روش‌هایی است که حقوق‌ بشر دوستانه‌ی بین‌المللی به‌کارگیری آن‌ها را درمورد غیرنظامی‌ها ممنوع اعلام کرده است ".

او همچنین اضافه کرد: دفتر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در تهران امیدوار است تا با همکاری عکاس مجموعه " مهدی منعم " عکس‌های این نمایشگاه بتواند در پنج استان غربی کشور که با کشور عراق مرز مشترک دارند به‌ نمایش در‌آیند تا با نمایش این عکس ها در مناطق غربی که اکثراً آلوده به مین هم هستند، علاوه بر اطلاع‌رسانی به ساکنین این مناطق می توان آنهارا از خطرات ناشی از مهمات عمل نکرده و مین‌های به‌جا‌مانده از دوران جنگ عراق و ایران آشنا کرد.
کتاب " قربانیان جنگ " دومین تالیف تصویری مهدی منعم بعد از کتاب " معجزه امید " محسوب می شود که با عکس‌های سیاه وسفید و قطع خشتی در تیراژ ۳۰۰۰ جلد منتشر و در فهرست " پایگاه تخصصی کتاب عکس " به ثبت رسیده و برای علاقمندان از طریق " ایـنجـا " قابل تهیه است.
کتاب مذکور شامل سه بخش: «قربانیان انفجار مین‌های زمینی»، «قربانیان بمباران مناطق مسکونی» و «قربانیان گازهای شیمیایی» است. علاقمندان می توانند ضمن حضور در گشایش نمایشگاه عکس " قربانیان جنگ "، تا روز چهارم خردادماه نیز همه روزه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ دیدن کنند.
نگارخانه راه ابریشم در تهران، خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست