1. خانه
  2. اخبار
  3. با تقدیر از مهدی منعم نمایشگاه «قربانیان جنگ» در گالری «راه‌ابریشم» فردا تمام می‌شود

با تقدیر از مهدی منعم نمایشگاه «قربانیان جنگ» در گالری «راه‌ابریشم» فردا تمام می‌شود

مراسم اختتامیه عکس‌های مهدی منعم با عنوان «قربانیان جنگ» روز سه‌شنبه ـ ۴ خرداد ماه ـ در گالری «راه ابریشم» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این برنامه که آخرین روز از نمایش عکس‌های منعم تلقی می‌شود، قرار است رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و اکبر عالمی سخنرانی کنند.

همچنین طی این برنامه از بیش از یک دهه فعالیت‌های مهدی منعم در عکاسی از قربانیان جنگ تقدیر می‌شود.

«مهدی منعم» پیش از این در رونمایی کتاب عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» آن را بیانیه‌ای در دفاع از تمام قربانیان غیرنظامی جنگ‌ها معرفی کرده بود که پیام صلح را به تمام جهانیان مخابره می‌کند.

به گفته این عکاس مستند،تمام عکس‌های این مجموعه در ارتباط با غیرنظامی‌هایی است که در ارتباط با جنگ ایران و عراق صدمه دیده‌اند و از این جهت در سه بخش تقسیم‌بندی شده است.

بخشی از آن مربوط به مجروحان انفجار مین، بخشی مرتبط به مصدومان غیرنظامی که در بمباران مناطق مسکونی صدمه دیدند و بخشی دیگر مرتبط با مصدومان گازهای شیمیایی است.

منعم می‌گوید:در تمام سال‌هایی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان عکاس در مناطق جنگی بودم، براساس آن‌چه در اطرافم می‌دیدم، این ایده را داشتم تا بعد از جنگ به سراغ آدم‌هایی بروم که زندگی‌شان به صورت کاملا ناخواسته با جنگ درهم آمیخته است و صدمات جبران ناپذیری از این جنگ دیده‌اند. هدف از گردآوری این مجموعه نیز زدن تلنگری عمیق به بانیان این جنگ‌هاست.

گفتنی است؛این برنامه در تاریخ چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نشانی تهران، خیابان فرمانیه(لواسانی غربی)، شماره ۱۰۳ برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست