1. خانه
  2. اخبار
  3. آیدین آغداشلو در مراسم تشییع پیکر بهمن جلالی؛ بهمن جلالی آسان به دست نیامد

آیدین آغداشلو در مراسم تشییع پیکر بهمن جلالی؛ بهمن جلالی آسان به دست نیامد

آیدین آغداشلو هنرمند نقاش در مراسم تشییع پیکر بهمن جلالی گفت: بهمن جلالی آسان به دست نیامد، او سرافراز و مفتخر از همه سنجش‌ها بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، آیدین آغداشلو در مراسم تشییع پیکر آیدین آغداشلو گفت: سنت بر این است که درباره درگذشتگان جز ستایش چیزی گفته نشود واین جا این اتفاق می‌افتد چرا که درباره جلالی واقعاً چیزی جز مهر و تحسین نمی‌توان گفت.
آغداشلو جلالی را از هنرمندان محبوب فرهنگ و هنر معاصر ایران عنوان کرد وگفت: او بسیار کار کرد و به شایستگی زندگی کرد. درباره آثار و فعالیت‌هایش به قاعده سخن گفته شده است، جز مهر، ستایش و تحسین چیزی برای افزودن به این سخنان گفته شده ندارم. بی‌اعتنایی بزرگ‌منشانه او به مسائل کوچک و بزرگ تحسین‌برانگیز بود. او را بسیار دوست داشتم و احترام خاصی برایش قائل بودم. جلالی جایگاه عمده‌ای در عرصه فرهنگ و هنر کشور داشت که فقدانش این جایگاه را پررنگ‌تر می‌کند.
آغداشلو ادامه داد: درباره قبیله‌ای که جلالی متعلق به ‌آن بود باید بگویم که او از رهبران قبیله اهل فرهنگ و معنا بود. در هر فصلی از سال ما گرد هم جمع می‌شویم و به ستایش عزیزی از دست رفته می‌پردازیم که بخشی از این ستایش به حاضران در مراسم نیز می‌رسد که می‌خواهند این قبیله سرپا نگه داشته شود و تذکر دهند که ما با هم هستیم و پاسداران معنا و فرهنگ ایران زمینیم. کسی اگر از میان ما می‌رود او را ستایش می‌کنیم اما این کلی‌تر از آن است که تنها در وجود یک عزیز از دست رفته باشد. ما پاسدار معنا هستیم. جلالی آسان به دست نیامد، عمری طی شد تا بتواند معنای خود را بیابد و منتشر کند. او بسیار کار کرد و در همه عمرش سرافراز و مفتخر از همه سنجش‌ها بیرون آمد. ما در هر فصلی که زندگی می‌کنیم، حامل معنا و نگهبان آن هستیم.
این هنرمند نقاش همچنین تأکید کرد: اهل معنا نمی‌میرند و حیات خود را در ذهن و روح و کار کسانی که میان آن‌ها زندگی می‌کنند به جای می‌گذارند. او در خاطره و حافظه همه دوستان و همکاران و شاگردانش حضور دارد و تنها نیست. هر کدام از ما تصویری و اثری از او با خود حمل می‌کنیم تا بعد به دست دیگران بسپاریم. ما نمایندگان سال های دور جلالی هستیم که امیدوارم این حمل معناها همچنان ادامه داشته باشد.
در خاتمه این مراسم نیز رعنا جوادی‌پور همسر بهمن جلالی از حضور همه اهالی هنر و رسانه در مراسم تشییع همسرش تشکر و قدردانی کرد.
پیکر بهمن جلالی که روز جمعه ۲۵ دی‌ماه دار فانی را وداع گفت، در میان خانواده، دوستان، همکاران و جمع کثیری از اهالی هنر به سمت بهشت‌زهرا همراهی شد تا در قطعه هنرمندان، قطعه‌ دیگری از بدنه جامعه هنری ایران به خاک سپرده شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست