1. خانه
  2. اخبار
  3. آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس ایران شناسی

آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس ایران شناسی

نمایشگاه دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی با موضوع « معماری ایران، قبل و بعداز ظهور اسلام » که از روز ۱۶ آبان‌ماه جاری آغاز به کار کرد، طی مراسمی ویژه، با معرفی برگزیدگان هر بخش و اهدای جوایز به ایشان، به کار خود پا یان می‌دهد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از روابط عمومی بنیاد ایران‌شناسی، با توجه به استقبال خوب عکاسان از نخستین جشنواره عکس ایران‌شناسی در سال گذشته، بنیاد ایران‌شناسی بر آن شد تا با تخصصی کردن موضوع جشنواره و پرداختن به موضوع معماری ایران در قبل و بعداز ظهور اسلام، جشنواره دوم را برگزار نماید.
بر این اساس، در دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی، ۴۲۱ عکاس از سراسر کشور، ۱۴۹ عکاس خانم و ۲۷۲ عکاس آقا، تعداد ۵۸۲۹ اثر عکاسی را در سه موضوع «بناهای عمومی و خصوصی»، «بناهای مذهبی» و «تزئینات معماری» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

پس از بررسی و داوری آثار توسط هیئت داوران، سرانجام تعداد ۱۶۰ قطعه فایل عکس از ۹۹ عکاس برگزیده و به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافت. همچنین ۱۹ عکس خارج از چارچوب داوری و از نگاه بنیاد ایران‌شناسی به سوژه، انتخاب و در بخش جنبی نمایشگاه به نمایش درآمده است.
آیین پایانی این دوره از جشنواره عکس ایران‌شناسی با حضور ریاست محترم بنیاد ایران‌شناسی، جناب آقای دکتر حبیبی، مدیر، اعضای شورای علمی و داوران جشنواره، صاحبان عکس های برگزیده، پژوهشگران ایران‌شناس و علاقه‌مندان به هنر عکاسی، عصر روز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه، رأس ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد و ورود برای تمام علاقه‌مندان به هنر عکاسی آزاد است.

در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران و سخنرانی ریاست بنیاد ایران‌شناسی، از ۱۵ برگزیده بخش‌های مختلف نمایشگاهی، ۱۰ برگزیده از نگاه داوران و ۵ برگزیده از نگاه بنیاد ایران‌شناسی، با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و اعطای جایزه نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.
علاقه‌مندان به دیدار از عکس های نمایشگاه دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی تا فردا – ۲۴آبان‌ماه – فرصت دارند از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از این نمایشگاه دیدار به عمل آورند.
همچنین سایر بخش‌های نمایشگاهی بنیاد ایران‌شناسی شامل: بخش‌های نمایشگاهی ایران‌خیال‌انگیز، نقاش ی‌های قهوه‌خانه‌ا ی،‌ بنیاد امیرکبیر و نمایشگاه دائمی انتشارات بنیاد ایران‌شناسی پذیرای علاقه‌مندان به دیدار خواهد بود.
بنیاد ایران‌شناسی در تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران‌شناسی (۶۴ غربی) واقع شده است.
—————————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده نظرات محمدمهدی رحیمیان عضو گروه داوری پیرامون جشنواره " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده متن سخنان دکتر حبیبی ریاست بنیاد ایران شناسی در مراسم گشایش نمایشگاه " ایـنجـا " کلیک کنید.
مشاهده متن خبر گشایش نمایشگاه دومین جشنواره ایران شناسی " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاه " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری جلسه ارزیابی و داوری " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده متن گفت وگو با محمدمهدی رحیمیان یکی از اعضای گروه داوری " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده فهرست اسامی شرکت کنندگان در دومین جشنواره عکس ایران شناسی " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده فراخوان دومین جشنواره عکس ایران شناسی " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست