1. خانه
  2. اخبار
  3. انتشار کتاب عکاسی تئاتر، پس از ۱۸ سال

انتشار کتاب عکاسی تئاتر، پس از ۱۸ سال

دبیر مسابقه عکاسی تئاتر گفت: مسابقه عکاسی تئاتر پس از ۵ سال برگزار شد و کتاب عکاسی تئاتر نیز پس از گذشت ۱۸ سال از آخرین کتابی که در زمینه عکاسی تئاتر درآمد، منتشر شده است.

سیامک زمردی‌مطلق در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره نحوه فراخوان مسابقه عکاسی تئاتر در بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر گفت: فراخوان از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود که روی سایت ایران تئاتر قرار گرفت و بسیاری از دوستان علاقه‌مند، از طریق این سایت مطلع شده بودند.
وی افزود: خود من نیز از طریق تلفن با ۳۰ عکاسی که می شناختم برای دعوت شرکت در مسابقه تماس گرفتم.
دبیر بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر درباره اطلاع‌رسانی ضعیف فراخوان مسابقه عکس تئاتر توضیح داد: قبول دارم که فراخوان به صورت جامع منتشر نشده است و این مسئله به دبیرخانه و نحوه اطلاع‌رسانی آنها بازمی‌گردد، اما به هر حال روی سایت ایران تئاتر بوده است و همه کسانی که شرکت کرده‌اند از طریق این سایت مطلع شده‌اند.
وی افزود: برای شرکت در این مسابقه ۴۹ عکاس از دانشجویان گرفته تا قدیمی‌های عکاسی تئاتر آثارشان را ارسال کردند که از میان این آثار تنها یک سوم آنها برای نمایشگاه انتخاب شد.
زمردی‌مطلق با اشاره به تأخیر ۵ ساله در برگزاری این مسابقه گفت: آخرین مسابقه عکاسی تئاتر سال ۱۳۸۲ برگزار شد و از آن سال تاکنون این مسابقه برگزار نشده است. امسال بعد از گذشت ۵ سال این مسابقه برگزار می‌شود که اتفاق بسیار بزرگی است، ضمن این که کتاب عکس آن نیز به طور همزمان با نمایشگاه منتشر شد.
زمردی‌مطلق در ادامه درباره انتشار تعداد کتاب‌های عکاسی تئاتر از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: در طول سی سال گذشته، سال ۱۳۶۲ کتابی عکسی از فتانه دادخواه منتشر شد، پس از آن در سال ۱۳۷۰ که حسین فرخی دبیری جشنواره تئاتر را بر عهده داشت، کتاب عکس جشنواره تئاتر فجر منتشر شد و از ۱۸ سال گذشته تاکنون که کتاب عکس این مسابقه منتشر شده است، هیچ کتاب عکسی از تئاتر نداشتیم.
نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکاسی تئاتر از امروز در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته و تا ۱۱ بهمن‌ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
آثار برگزیده مسابقه عکس بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در کتاب «سی‌دریک» منتشر شد و این در حالی است که ۱۸ سال از آخرین کتاب عکسی که در زمینه تئاتر منتشر شده است می‌گذرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست